sleden Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg har bestilt denne og den er på vei men dette lurer jeg på: 1. Er det trygt for hardisken å formatere til nfts filsystem? 2. vil garantien på produktet gjelde hvis jeg formaterer til nfts(kjøpt på komplett)? 3. En liten beskrivelse på hvordan jeg kan formatere den på tryggeste måten? (glemt litt datakunnskaper med tiden) :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 1: Ja det er fult mulig og formatere den til NTFS formatet vil også anbefale deg dette for da kan du ha filer over 4gb vis jeg husker rett og noe annet som jeg har glemt. Men alle windows harddisker blir NTFS formatert det er sjeldent du støtter på FAT eller FAT32 formatet til vanlig. 2: Nei garantien vil ikke forsvinne fordi du formaterer den til NTFS det kan også hende at du må formatere den før du kan bruke den faktisk. Så komplett vil ikke si noe som helst på hvordan du formaterer den. Om du har NTFS, FAT32 eller FAT formatet spiller ingen rolle ovenfor garantien din. 3: når du kobler den til pc-en din så vil den mest sannsynlig bare dukke opp i "Min Datamaskin" mappen din. Så er det bare og høyreklikke på den og velge formater. Vis den ikke dukker opp der så trykker du på "start" --> høyreklikker på min data maskin og velger behandle --> så trykker du på disk behandlig eller disk managment --> så bare velger du harddisken din der og så høyreklikker du og velger formar til NTFS så fungerer den uten problemer. PS: kan hende den trenger drivere for og fungere min eksterne trengte det men ekke alle som gjør det sikkert. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 tusen takk for raskt svar:) nå kom jeg på åssen det det var med formateringen:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 tusen takk for raskt svar:) nå kom jeg på åssen det det var med formateringen:) Er noe man glemmer vis man ikke gjør det så ofte, for det ekke sånn man går rundt og husker på i hodet til vanlig sikkert. Noen gjør det vel sikkert men hehe. Lykke til med harddisken. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 hehe takk for det:) Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 My Book installerer selv automatisk nødvendige drivere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 hehe takk for det:) er det en spessiel grunn for at du skal ha 1tb harddisk? for det er jo utrolig mye plass tar jo tid og stappe en sånn harddisk full. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) har masse filmer og spill som er 100-200 gb + alt fra min bærbare pc skal inn på harddisken. så kan jeg bruke de interne hardiskene til installerte spill og programmer. jeg er drit lei av å ha fulle harddisker:P Endret 4. august 2008 av sleden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Skjønner godt hva du mener, hadde før 4 320 gb harddisker med backup og orginaler av alt jeg eid, fant ut at jeg bare skulle brenne alt ut på dvd-er så fikk jeg solgt harddiskene med fortjeneste faktisk. Så nå har jeg bare 1 harddisk igjen på 320 gb, fant ut at 320 burde være et miniumum så vet du ivertfall at du har masse plass. har jo 190 gb ledig og har en ekstern på 320 gb som jeg egentlig bruker til ingenting bare en sjelden backup. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 jeg har 1 hard på 250 gb og 1 på 150 gb og det har jeg klart meg ca 1 år men, det er stadig blitt slettet spill og filmer som jeg savner. så om jeg hadde spart alt jeg har hatt på pc ville det nok vært på 1-2 tb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Nå har jeg bare kopi av alt på 500 dvd-er eller noe så jeg mistet det ikke vis harddisker dør. Men mister det vis jeg får ripe i dem da men hehe. ja 1-2 tb med filer er ganske mye spessielt om du skal ha backup av det også. koster da mer enn det er verdt syns jeg. blir fort dyrt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå