Gjest Viggovenneløs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Satt å trykket litt på mobilen, så gikk det opp for meg hvor få nummer jeg har der og hvorfor. Jeg har absolutt ingen venner. Ingen. De nummerne jeg har lagret er mange år gamle og med folk som jeg ikke har hatt kontakt med på åresvis. Kveldene og helgene tilbringer jeg for meg selv, er aldri i kontakt med noen.. Har egentlig ikke tenkt så mye over det før, kanskje fordi jeg har syntes det er ok, men hadde jo vært fint å hatt en venn eller to også.. Noen som har vært i lignende situasjon / eventuelt kommet ut av det? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Gjennom fritidsaktiviteter er det kanskje lettest å få venner, eller en deltidsjobb osv... Og skole? (Om du går på skole..) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg har flere venner/bekjente fra forumet her til og med Ikke fra denne delen da, men fra fagdelene jeg er aktiv i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hva gjør du om dagene? - skole, jobb, hobby, sport osv. Hva vil du gjøre? Hvordan er du som person? Hva interesserer deg? Alder? er mye å finne på, og da blir det lett å få venner bare du prøver litt. Men ingenting kommer av seg selv Lenke til kommentar
Gjest Gås Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Du er ikke alene om det.. De som stort sett ringer meg på mobilen er familien min. Fritiden min bruker jeg for det meste til å kjede meg, spesielt i helgene. Ofte jeg går å bare legger meg tidlig fordi jeg ikke har noe å gjøre på. Men jeg har troa på at det kan bli bedre når jeg skal studere.. trenger å komme meg vekk. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Synes synd i deg, men du kan jo prøve og være litt mer "sosial" ikke for og være frekk, prøv og ta kontakt med noen på internett eventuelt. Eller noen av oss på forumet. Fins enn venn for livet der du minst venter det Men er selvfølgelig vanskelig for meg og plassere meg i din situasjon. Siden jeg har en del venner. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Min erfaring er at det er utrolig lett å skaffe seg venner på en jobb. Da er det lett å ha noe å prate om. Og får du deg en eller 2 venner kommer man inn i et miljø og får flere For all del ikke skryt og lyv. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Speidern! Den mest sosiale aktiviteten som finnes! Edit: Ja, er aktiv speider selv. Endret 6. august 2008 av Håvard Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hehe, jeg har selv godt i speider og det er faktisk veldig sosialt^^ Men tror det kan være en idé å begynne med en fritidsaktivitet, der omgås man andre folk og knytter bånd. Det synes jeg du kan gjøre. Hvis ikke er det sikkert MANGE andre som deg. Foreslår du prøver deg fram, ikke vær redd for å dumme deg ut. Slik du beskriver det har du ingenting å tape, men du har mye å vinne;) Du kan sikkert møte noen gjennom nettet også.. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er kanskje lett å "falle av" det sosiale lasset litt, hvis du ikke har noen innfallsvinkel lengre. Jeg vet godt med meg selv at etter jeg ble ferdig med skole (et miljø med masse jevnaldrede) til jeg begynte å jobbe på en arbeidsplass hvor de fleste er 35-50 så har jeg utviklet meg mye mindre sosialt med jevnaldrede og ikke fått så mange nye venner, samtidig som jeg gradvis vokser fra noen av de gamle jeg har.. Hvis du ikke har noe naturlig innfallsvinkel kan det greiene der være en ond spiral tror jeg... Jeg kjenner iallefall folk som har følt det sånn. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Utfordringen blir selvfølgelig å tørre og begynne på noe aleine. Det er nok litt tøft, men kommer du over den barrieren, er mye gjort. Speider'n som noen foreslo her er en god idé. Røde Kors Hjelpekorpset er også en mulighet (hvis du er gammel nok). Men husk en veldig viktig ting: Ikke vær intensiv, ikke bli for ivrig. Da skremmer du heller vekk folk. Vær heller tålmodig og gi folk litt tid til å bli kjent med deg. Kjenner selv til folk som er veldig hyggelige, men som kan bli for ivrige og påtrengende og dermed skremmer nye venner vekk i stede. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Alle aktiviteter hvor man blir tvinget til å være sammen med andre mennesker fungerer, skole, jobb, speidern osv. Etter at jeg har begynt å jobbe har jeg fått et godt forhold til mange på jobben, selv om jeg er 22 og de andre har rundet 30. Man blir fort venner hvis man ikke har noe valg. Det er vel noe med det at når man er nødt til å samarbeide så har man plutselig noe å prate om. husker godt når jeg startet på videregående, kjente ikke en sjel på hele skolen, men tok ikke mange dagene før ting blei bedre og jeg fikk god kontakt med mange av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå