Kiro Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Akkurat nå går første episoden av sinbad sjøfareren på tv2 zebra Endret 4. august 2008 av Missy9001 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Fikk tak i denne serien igjen i fjor sommer, ble ufattelig skuffet. Det var ikke som jeg husket det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Fikk med meg førsteepisoden, og tilfellet var akkurat det samme. Fy hvor dårlig det var. Fant at jeg sammenlignet den med The Thief of Bagdad, og effektene i den filmen var mye bedre. Dette til tross for at filmen er fra 1940. Nostaligen er ikke sterk nok til at jeg vil fortsette å følge med. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har ikke sett Sinbad på mange år. Var første episode med den edderkoppen? Altså, den edderkoppen som ble lagt over linsen for å virke stor? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Husker jeg så denne når jeg var mindre og den ble sendt på tv. Lenke til kommentar
C-3PO Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Den serien slo ikke så godt an hos meg nå.. Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Genial serie. ler meg skakk hver gang jeg ser på det ! Intromusikken er skikkelig heftig for å si det mildt. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Noen som kan hjelpe meg å få tak i sesong 2 av denne serien? Kjøp eller nedlasting er like bra. Eneste krav er at det ikke er dubbet og at kvaliteten er god nok til at det ikke er slitsomt å se på. Forandringene i Sesong 2 ("tøffere" Sinbad, ny dame, ingen rød tråd i episodene, etc.) skuffet mange Sinbad-fans, og gjorde den langt fra like populær som sesong 1. Dette gjør den vanskelig å få tak i nå. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kan ikke akkurat ai at serien er slik jeg husker den heller . Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Fikk tak i denne serien igjen i fjor sommer, ble ufattelig skuffet. Det var ikke som jeg husket det i det hele tatt. Hadde det akkurat samme. Husket Sinbad som fantastisk spennende når jeg var mindre, nå var det virkelig døllt. Skulle ønske jeg ikke så det på nytt igjen. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Skrudde på TV-en her om dagen og fant til min store begeistring ut at Simbad var på. Morsomt fortsatt! Kanskje ikke like skummelt, intenst og avantgarde som det engang var for en liten gutt, men fortsatt god underholdning. Må nok skaffe alt! Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Digget virkelig Sinbad når jeg var mindre, for noen fantastiske effekter på monstrene, feks forstørring av en bukk! HAHA Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Noen som kan hjelpe meg å få tak i sesong 2 av denne serien? Kjøp eller nedlasting er like bra. Eneste krav er at det ikke er dubbet og at kvaliteten er god nok til at det ikke er slitsomt å se på. Sesong 2 er såvidt jeg vet ikke på dvd. Skulle gjerne fått tak i den selv, da jeg liker den bedre enn den første sesongen. Zen Gesner er mye mer mann, og jeg foretrekker Bryn. Uansett, en herlig serie. Eneste som trekker ned nå, i forhold til da jeg var tolv år, er at de slåss på presis samme måte hver eneste gang. Det blir litt kjedelig hvis man ser flere episoder etter hverandre. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Noen som kan hjelpe meg å få tak i sesong 2 av denne serien? Kjøp eller nedlasting er like bra. Eneste krav er at det ikke er dubbet og at kvaliteten er god nok til at det ikke er slitsomt å se på. Sesong 2 er såvidt jeg vet ikke på dvd. Skulle gjerne fått tak i den selv, da jeg liker den bedre enn den første sesongen. Zen Gesner er mye mer mann, og jeg foretrekker Bryn. Uansett, en herlig serie. Eneste som trekker ned nå, i forhold til da jeg var tolv år, er at de slåss på presis samme måte hver eneste gang. Det blir litt kjedelig hvis man ser flere episoder etter hverandre. Enig i at serien er herlig. LANGT fra det beste som er laget selvsagt, men man blir i godt humør av å se på. Vedr. sesong 1 vs 2 kunne jeg imidlertid ikke vært mer uenig. Sesong 2 er veldig bra og har betydelig bedre kampscener og effekter enn sesong 1. Sesong 1 er likevel etter min mening suverent best. Historiene i sesong 1 er mye mer varierte og uforutsigbare, samtidig som det er flere røde tråder: Finne DimDim, befri Dermot (Meaves bror) fra forbannelsen til Rumina, samt lære mer om armbåndene. Med tanke på dette siste sier det seg selv at serien mistet mye da Meave forsvant. Kjemien mellom Sinbad og Meave var også veldig god. Bryn har ikke denne kjemien, og historien hennes er ikke særlig spennende. Hun har dette armbåndet, men det er nok av andre som har det. Savner også de stadige møteten med de tre erkefiendene fra sesong 1; Rumina, faren og djevelen. Sinbad har blitt tøffere i sesong 2, men kanskje litt for tøff. Føler mannskapet i alt for stor grad kommer i bakgrunnen, samtidig som han var mer sympatisk og smart i sesong 1. Likte forøvrig Sinbads sekkebukser i sesong 1 bedre enn de trange skinnbuksene i sesong 2 Men som sagt; liker også sesong 2 veldig godt, og jakter derfor på denne nå. Endret 21. september 2008 av -kai- Lenke til kommentar
see4looking Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg lurer fælt på om man kan få tak i intromusikken! den er rå! Lenke til kommentar
Talkie_Walkie Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Tror jeg velger holde meg unna reprisene av denne serien. Slik jeg husker serien var den dritbra, og sånn har jeg lyst til å husken den. Kongeserie! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå