Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøpe ny PSU?

Anbefalte innlegg

Har et problem, som jeg er nesten sikker på, men hadde vært fint om en proff sa at det var helt riktig før jeg kasta ut en tusenlapp i dass.

Før så hadde jeg en 450W strømforsyning. Så bytta jeg skjermkort, og da funka ikke dataen. Så bytta jeg strømforsyning med en dude, så jeg fikk 550W. Da funka dataen perfect. Men så, nå har jeg kjøpt ny prossesor (fra 2,1 til 3,1), og nå er dataen litt ustabil.

Kan for lav PSU være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg sånn at CPUer ikke bruker mer strøm selv om du oppdaterer CPUene. Med tanke på at min 3 år gamle CPU (D 820) bruker mer enn min nåværende E8400 Spørs jo på hvilken CPU du har nå og oppdaterte til. Kan tenke meg at du kanskje fikk en CPU som bruker 5w/10w mer enn din gamle(tipper) og tviler sterkt på at det er det som er problemet da.

Men gi oss gjerne link til hvilken CPU du bruker nå og hadde.

Endret av TreiQ
Lenke til kommentar

Blir det samme som å spørre om hvilket bilmerke som er det beste. Jeg anbefaler og bygger alltid med Corsair-PSUer, men det er MIN preferanse.

Det eneste de fleste er enige om er at man skal generelt sett styre langt unna Q-Tec. Hiper har også fått hard medfart i forumene her etter x antall PSUer som eksploderte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...