Gå til innhold

Pek på hvilke av barna som ikke skulle vært født - Høyre vil fjerne støtten til assistert befruktning?!

Assistert befruktning  

116 stemmer

1. 1. Vil fjerne du fjerne statlig støtte til assistert befruktning?

• Ja
      65
    • Nei
      34
    • Har ikke et standpunkt til dette
      17

Anbefalte innlegg

Kort fortalt, det lønner seg å lage flere nordmenn, kontra den innvandringen vi har hatt så langt.

Mitt synspunkt er at en slik støtte da heller burde gå til å sikre at flere får barn i ung alder, blir nok rop om rasisme igjen men det er et faktum at etniske nordmenn føder langt færre barn enn innvandrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er helt enig at flere Norske barn burde bli født, men det kan vel gjøres av mennesker som er kompetente til det?

Blir vel helt avsporing å diskutere det her, men ja, hvis det er et mål å øke antall etniske nordmenn, så er jeg enig , det bør finnes bedre, enklere og mindre ressurskrevende metoder enn assistert befuktning.

Mennesker som ikke kan få barn i utgangspunket ser undertegnede ikke som inkompetente til og mulig oppdra et barn, men dette tregner vel ikke på død og liv ikke være deres eget? Jeg mener, hvis det er det at man savner mor til barn relasjonen kan man jo like gjerne adoptere. Da er barnet også ditt selvom man ikke har bært det i magen. Noen enige?

Mener det blir helt feil og bruke så mye penger på dette, når resten av helse Norge skriker etter midler. Tenk hvor mye sykehjem, lokale sykehus og helse tilbud kunne utrettet med disse pengene!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
roberth: Det er nok en fordel at kulturkollisjonene minimeres ja, men de som vokser opp i Norge under norske foreldre er da norske samme hvilke gener de har.?

Er litt annen debatt en trådens orginale tema, men ok! Kulturkollisjonene er i full ferd mot kollisjon og ja, dette bør minimeres. Alle som er født i Norge er per definisjon Norske, men det hjelper lite når de har førstegenrasjons innvadrere som foreleldre. Mange barn (som er født i Norge), som ikke kan et ord Norsk når de begynner på skolen i 6-7 års alderen. De blir oppdratt som om de bodde i et islamsk land. Så er det egentlig Norske selvom de er født i Norge? Vel, svaret mitt er: det kommer ann på foreldrene. Derfor er barnehage for innvadrere så viktig, og derfor må kontantstøtten fjernes, men det er jaffal en annen debatt :)

Lenke til kommentar
roberth: Det er nok en fordel at kulturkollisjonene minimeres ja, men de som vokser opp i Norge under norske foreldre er da norske samme hvilke gener de har.?

Er litt annen debatt en trådens orginale tema, men ok! Kulturkollisjonene er i full ferd mot kollisjon og ja, dette bør minimeres. Alle som er født i Norge er per definisjon Norske, men det hjelper lite når de har førstegenrasjons innvadrere som foreleldre. Mange barn (som er født i Norge), som ikke kan et ord Norsk når de begynner på skolen i 6-7 års alderen. De blir oppdratt som om de bodde i et islamsk land. Så er det egentlig Norske selvom de er født i Norge? Vel, svaret mitt er: det kommer ann på foreldrene. Derfor er barnehage for innvadrere så viktig, og derfor må kontantstøtten fjernes, men det er jaffal en annen debatt :)

Uthevet noe jeg tror du overså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...