Eivindweb Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei, Holder på med et lite script, men scriptet vil ikke plusse på prosent, Istede for å plusse på endrer den det bare til antall prosent som skal plusses på, Koden: function rank_prosent_upt($string) { $prosent = $l[rankprosent]; $k = $prosent + $string; $q = mysql_query("Update `brukere` SET `rankprosent`='$k' WHERE `id`='$_SESSION[id]'"); } Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Og du er sikker på at om du printer $prosent før du kjører: $k = $prosent + $string; så er $prosent ulik 0? Lenke til kommentar
Eivindweb Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 $prosent = $l[rankprosent]; $k = $prosent + $string; Prosent kommer rett før ser du Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Funksjoner opererer i et eget variabel-scope. $l er derfor ikke definert uten videre. Du kan f.eks. legge til global $l øverst i funksjonen. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) $prosent = $l[rankprosent];$k = $prosent + $string; Prosent kommer rett før ser du Jeg ser det. Men er du sikker på at den ikke er lik null likevel? EDIT: Tror Jonas har rett i det han skriver ja. $l "finnes ikke" og slik blir $prosent==0 Endret 4. august 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Eivindweb Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Ok .. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kan også være verdt å nevne at array-indekser, SKAL, med mindre de er konstanter, være pakket inn med anførselstegn. Lenke til kommentar
Eivindweb Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Det vet jeg, Det er bare det at jeg er litt slapp og skriver masse kodefeil så jeg må prøve flere ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå