Gå til innhold

60gb ute på tulletur, noen med lignende feil?

eirik1910

Anbefalte innlegg

Ja, da har det skjedd meg også som med 2 andre kompiser, ps3'en klarer ikke lese spill lenger. Eller det blir feil, er jeg heldig klarer jeg å få lest fifa 1\10 ganger når jeg starter ps3, men som oftest forsvinner navn på spillere å radar og alt når jeg spiller kamper, så fryser det etter en stund. De 2 andre kompisene mine fikk ps3'en ødelagt av MGS4. Det som jeg husker fra lørdagen var at jeg oppdaterte med nyeste update, og satt på fight night round 3. Har formatert hele ps3'en, men det ser altså ut som det er blue-rayen som er defekt. Jeg klarer å se filmer på den (vanlige DVD), men altså ikke lese ps3-disker. Altså jeg overdriver litt, jeg klarer å finne fifa 08 1\10 ganger, men ender opp med at spillet fryser i løpet av de første 10 min, og navn på spillere, radar, alt er vekke. Noen som har opplevd det samme? Kompisene mine leverte de inn for 5 uker siden, men får beskjed om å bare være tålmodig å vente, sony har ikke nok ps3 produserte (!), Føler jeg kommer til å gå lang tid uten ps3... Ellers er supporten til Nordisk film helt håpløs, og hotlinen til ps3 gir meg beskjed at de er stengt pga. sykdom(!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig mange PS3'er som har gått i stykker. Og i nesten alle tilfellene er det bluray drevet som har ryki.

Hva gjør dere folk som klarer å ødelegge ps3 da?

Får jo de pykickene av å lese om alle som har f up ps3..

Jeg føler med dere alle mann

PS3 min klikker mye synes jeg,men den funker jo som om den var ny,er fra usa denne maskin,vet ikke om det har noe å si...Jeg pleier å ta pauser når jeg spiller ps3(just in case)

VELDIG FORSIKTIG MED HELE MASKINEN

Da skjer ikke dette tullet ,GARANTERT,blir den ødelagt så sliter jeg ,har ikke kvittering,hehehe:)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig endte jeg opp med det problemet. Refunderte pengene fra Lefdal fra 40 gigen og kjøpte ei brukt 60 gb. Hadde det vanvittig moro med mine spill jeg ikke hadde fått spilt på 2 måneder. Så fikk jeg lyst å spille online. Hadde bare hatt den i 1 pøkkings dag.

Jeg oppdaterte...

Da jeg skulle oppdatere var 2.41 ute. Etter denne oppdateringen lever blu-ray'en sitt eget liv. Hvis jeg putter inn et spill/film kommer det enten: feilkode, blå skjerm (intet signal fra tven) og dermed bli dumpet på en svart skjerm hvor ingenting skjer eller så starter spillet og kan kræsje når som helst. Da kan jeg faktisk trykke på PS knappen på kontrollen men om jeg trykker quit game kræsjer den selvfølgelig.

Det eneste den kan lese uten problemer nå er dvd/ps2 spill noe som er tilsvarende til tråd starter også.

Kan melde fra at full formatering og gjenopprette fabrikk instillinger IKKE fungerer.

Der sparte jeg deg for 6-9 timer.

2.42 har ingenting med problem fiksing har jeg hørt. Den bare legger til en funksjon til xmb in-game. Tror det var "now playing" som gjør at du kan starte musikken hvor du slapp den.

Edit: Leste at 2.42 bare/og hjalp for stabiliteten på ps2 spill. Hjalp iallfall ikke for min Ratchet and Clank.

Langt innlegg gitt :cool:

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar

Opplever det samme (60GB), en stund etter at 2.42 ble oppdatert så frøs spillet, og etter det så har det bare vært surr. Hvis maskinen har vært slått av en god stund så får jeg oftest spilt en runde online (cod4) men så fryser det igjen. Cd'er og DVD'er spiller som normalt.

Jeg får feilmelding 80010514 når disken ikke vil leses. Søker man på dette så er dette en kjent sak, og jeg har ikke funnet noen caser på at det er blitt fikset ved resetting/reformatering, alle må inn til service.

Blir ofte nevnt at problemet gjelder en defekt "blue ray lens", men ser at det er forskjellige meninger om dette.

Venter på returpapirene så sendes den til servicekontoret (samme som nordisk film ??)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...