Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sansynligheten for og bli gravid etter mensen?

Gjest opps-

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hvor stor sansynlighet det er for og bli gravid etter mensen, vet at sæd cellene kan overleve i opptil 10 dager.

hvor lang tid etter mensen er eggløysning?

lenge siden skolen gitt:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eggløsningen finner sted ca 14 dager etter menstruasjonen.

Og det finnes ingenting som kalles "sikker periode", denne skulle da vært på i underkant av to uker, da det ikke er noen eggløsning, men noen har lengre/kortere eggløsning enn andre, og da blir det vanskelig å beregne. Det finnes derimot tester som kan vise når eggløsningen finner sted.

Lenke til kommentar
Og det finnes ingenting som kalles "sikker periode"

Det finnes noe som kalles 'sikker periode' jo, men jeg skal ikke nekte for at dette er et uttrykk fra "gamledager" som ikke stemmer.

EDIT: Skrivefeil.

Kanskje jeg kunne uttrykt meg litt bedre. Det finnes ingenting som heter sikker periode. Uttrykket er like gjeldene nå som for 50 år siden, eneste forskjellen nå er at vi vet at det alltid er en sjanse til stedet. Sædceller kan overleve i opptil 10 dager. Har man da sex f eks 6. dagen, altså 8 dager FØR eggløsningen finner sted, kan man likevel bli gravid. Man blir sjeldent gravid i samme øyeblikk som samleiet er over :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...