Gå til innhold

Blanding av protein og karb pulver


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt "3kg SuperWhey (sjokolade), som er et protein pulver og 3kg SuperGain (sjokolade) som er et vektøkningspulver og består nesten bare av karbohydrater. Det jeg lurte på var om jeg kunne blande de to sortene sammen i shacken, istedenfor å drikke litt av hvert?

 

Det som er ett problem er at de to sortene har ulike doseringer og jeg vet ikke hvordan jeg kan muligens blande det.

 

SuperGain sitt anbefalte dosering er:

Nettoinnhold: 3kilo

Innhold pr servering 90gram (3 måleskjeer).

Protein 22,5gram (25%)

Karbohydrater 60gram (67%)

Fett 1,1gram (1,25%)

Kalorier pr 100gram vare 380kcal

 

Mens SuperWhey er:

Dosering 1 måleskje 30gram blandes i ca 2dl vann eller melk.

Innhold pr dosering 30gram

Protein 23,1gram (77%)

Karbohydrater 2,1gram (7%)

Fett 2,1gram (7%)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må gjerne blande så mye du vil, det eneste det kommer an på er om du liker smaken av blandingen godt nok til å klare å få det i deg.

 

Er relativt vanlig å ha i ekstra protein blandet inn i gaineren for bruk etter trening, da man ideelt sett skal ha i seg både en del carbs og en del protein etter styrketrening. F.eks. 1 90g servering med gaineren din blandet med en måleskje med proteinet ditt eller noe sånt.

Lenke til kommentar
hvordan smaker superwhey sjokolade? hvis du har den fra fitnessplanet.no. er den god med melk?

 

Ja jeg synes den har en veldig god sjokolade smak, i forhold til andre shackere jeg har prøvd. Men det kommer jo ann på hvordan du blander også. Jeg blander som regel med melk.

Lenke til kommentar
hvordan smaker superwhey sjokolade? hvis du har den fra fitnessplanet.no. er den god med melk?

 

Ja jeg synes den har en veldig god sjokolade smak, i forhold til andre shackere jeg har prøvd. Men det kommer jo ann på hvordan du blander også. Jeg blander som regel med melk.

 

OK. da kanskje jeg prøver den. var bra pris på den. den smaker som sjokomelk ca?

Lenke til kommentar
hvordan smaker superwhey sjokolade? hvis du har den fra fitnessplanet.no. er den god med melk?

 

Ja jeg synes den har en veldig god sjokolade smak, i forhold til andre shackere jeg har prøvd. Men det kommer jo ann på hvordan du blander også. Jeg blander som regel med melk.

 

OK. da kanskje jeg prøver den. var bra pris på den. den smaker som sjokomelk ca?

 

Supergain(3kg) koster 349,-

Superwhey 499,-

Super tripple 699,- som er den beste går jeg ut i fra.

 

Smaker noe lignende sjokomelk ja, men med litt mer av kakao smak.

Lenke til kommentar
Dvs 5000 kalorier pr dag, du får i deg gjennom mat og proteinpulver ca 3500, da bør du ta 1500 i form av karbo pulver.

 

Hva? 5000kcal per dag? Det hørtes litt mye ut... men det kommer vel an på hvor høy man er da. Selv er jeg under gjennomsnittlig høy.

Lenke til kommentar
Dvs 5000 kalorier pr dag, du får i deg gjennom mat og proteinpulver ca 3500, da bør du ta 1500 i form av karbo pulver.

 

Hva? 5000kcal per dag? Det hørtes litt mye ut... men det kommer vel an på hvor høy man er da. Selv er jeg under gjennomsnittlig høy.

 

Det var et eksempel, og langt ifra det jeg selv hadde spist, men legg merke til at trådstarter ønsker å legge på seg samt trener hardt.

Lenke til kommentar

Tja, høyden er ofte ens mål på organenes størrelse, og det er organene som står for mesteparten av energiforbruket. Man får ikke nødvendigvis større magesekk av å legge på seg fettprosent, og de syreproduserende cellene i magesekken er de mest energikrevende i kroppen så man må vel gå ut fra at de står for en stor andel av basalstoffskiftet... bare et eksampel. Men det er naturligvis også andre faktorer som avgjør organenes størrelse.

Lenke til kommentar
Kommer minst like mye ann på vekt og aktivitetsnivå, en fyr på 2meter og 60 kg som ikke trener har ett mye mindre kcal forbruk enn en på 180 og 80 kg som trener, så høyden har ikke en dritt og si alene..

 

Tror du bør lære litt mer før du uttaler deg.

Om høyden ikke var relevant for kaloribehov så hadde en person som var 170 og en person som var 190 kunnet spist nøyaktig det samme. Selv med lik vekt så vil personen som er 190 ha en langt større overflate enn personen på 170 og dermed ha et større kaloribehov enn personen som er 170.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...