Flippo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg ble sittende som et spørsmålstegn når jeg leste denne artikkelen og Intels uttalelser. Selskapet har hittil hatt suksess med sine integrerte grafikkløsninger i bærbare maskiner og rimelige desktop-systemer Hva i huleste? Jeg har aldri noensinne(rundt 15 år) kjøpt et system frivillig med integrert Intel grafikk og de gangene jeg har blitt påtvunget det har det vært på kontorpc el. Verre integrert grafikk skal du lete lenge etter. Så det er et pent ordspill å kalle påtvungen OEM i store kvanta for suksess. Men joda billig, i alle tolkninger som kan pålegges. Nå måles vanligvis suksess i markedsandeler og fortjeneste, ikke 3DMark06 score. Og der har Intel beina sine på mye tørrere mark enn Nv og AMD. :-) Endret 6. august 2008 av Flippo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Nå måles vanligvis suksess i markedsandeler og fortjeneste, ikke 3DMark06 score. Og der har Intel beina sine på mye tørrere mark enn Nv og AMD. :-)Jeg har ikke valgt andre enn Intel pga. 3Dmark score, slik du påstår, men med basis i kvalitet og behov. Det var kanskje forsøk på en vridning mot forenkling av situasjonen? Intel har ingen tørre ben i så måte. Endret 6. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Larabee skal støtte DirectX (Direct3D) og OpenCL? Hva med OpenGL da? Hvor har du det fra? Fra artikkelen her: "Standard API-er som DirectX og Apples Open CL vil støttes." I følge AnandTech sin artikkel vil den støtte OpenGL. Javel, isåfall er det bra. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) I følge AnandTech sin artikkel vil den støtte OpenGL. Javel, isåfall er det bra. Larrabee er jo fullstendig programmerbar så den kan støtte nøyaktig hva som helst bare noen gidder å skrive det for den. Dette inkluderer fremtidige standarder som enda ikke er spesifisert. Men som tidligere sagt så er det ikke automatisk gitt at ytelsen er brukbar bare fordi en standard er støttet. Endret 6. august 2008 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Larrabee vil støtte DirectX og OpenGL "out of the box", ellers ville den jo fått et smalt kundegrunnlag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå