Gå til innhold

Intel smelter CPU og GPU

Anbefalte innlegg

Jeg ble sittende som et spørsmålstegn når jeg leste denne artikkelen og Intels uttalelser.

Selskapet har hittil hatt suksess med sine integrerte grafikkløsninger i bærbare maskiner og rimelige desktop-systemer

Hva i huleste? Jeg har aldri noensinne(rundt 15 år) kjøpt et system frivillig med integrert Intel grafikk og de gangene jeg har blitt påtvunget det har det vært på kontorpc el. Verre integrert grafikk skal du lete lenge etter.

Så det er et pent ordspill å kalle påtvungen OEM i store kvanta for suksess. Men joda billig, i alle tolkninger som kan pålegges.

Nå måles vanligvis suksess i markedsandeler og fortjeneste, ikke 3DMark06 score. Og der har Intel beina sine på mye tørrere mark enn Nv og AMD. :-)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå måles vanligvis suksess i markedsandeler og fortjeneste, ikke 3DMark06 score. Og der har Intel beina sine på mye tørrere mark enn Nv og AMD. :-)
Jeg har ikke valgt andre enn Intel pga. 3Dmark score, slik du påstår, men med basis i kvalitet og behov. Det var kanskje forsøk på en vridning mot forenkling av situasjonen? Intel har ingen tørre ben i så måte. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
I følge AnandTech sin artikkel vil den støtte OpenGL.

Javel, isåfall er det bra.

Larrabee er jo fullstendig programmerbar så den kan støtte nøyaktig hva som helst bare noen gidder å skrive det for den. Dette inkluderer fremtidige standarder som enda ikke er spesifisert. Men som tidligere sagt så er det ikke automatisk gitt at ytelsen er brukbar bare fordi en standard er støttet.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...