Gå til innhold

Ny pc skole allround fra 5-15000..

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå som jeg blir sudent igjen og begynner på forkurs og videre på ingeniør, så føler jeg at det er på tide med en bærbar pc.

Trenger her noen råd fra dere ang. valg.

Kriterier:

pris 5-15.0000. kan bikke lit over litt under.

størrelse: ikke 19" ellers så er 17 og 15 like greie. Kanskje 15 el mindre kan være noe å tenke på mtp at dataen skal bæres litt rundt?

Bruksområde: Mest skole og surfing. Er fint om han takler en tung oppgave eller 2 iblant, men blir ikke denne jeg skal kjøre spill som crysis og sånn på. Om han takler noen strategispill med fin grafikk greit så er det bra.

Har en litt eldre stasjonær hjemme til nedlasting og lagring av stoff, så trenger ikke en kjempeharddisk.

Han må også helst ikke være en bråkebøtte, og gjerne litt kjapp da jeg hater pcer som går tregt på småting, og er ikke interessert i at det skal ta 5 min å fyre opp pcn når jeg kanskje vil bråsjekke noe når det er nett tilgjengelig.

At den skal takle det nyeste trådløse standaren, og at den er brukbar et par år fremover er også fint.

Vil heller ikke ha en pc som er kjent for mye småfeil da jeg ikke er int i å bruke like mye tid på å fikse pc som å bruke den.

Os må være windows, og tenker litt på å kjøre ekte for en gangs skyld..

Kan like godt være dell som multicom.

Håper noen har tid til å svare på denne for meg!

Ellers så lurer jeg på om det er noe vits i å vente litt med å kjøpe fordi prisene kanskje vil synke? MÅ IKKE ha pcen til skolestart hvis det kan spare meg for litt penger eller gi meg en bedre pc...

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Nå som jeg blir sudent igjen og begynner på forkurs og videre på ingeniør, så føler jeg at det er på tide med en bærbar pc.

Trenger her noen råd fra dere ang. valg.

Kriterier:

pris 5-15.0000. kan bikke lit over litt under.

størrelse: ikke 19" ellers så er 17 og 15 like greie. Kanskje 15 el mindre kan være noe å tenke på mtp at dataen skal bæres litt rundt?

Bruksområde: Mest skole og surfing. Er fint om han takler en tung oppgave eller 2 iblant, men blir ikke denne jeg skal kjøre spill som crysis og sånn på. Om han takler noen strategispill med fin grafikk greit så er det bra.

Har en litt eldre stasjonær hjemme til nedlasting og lagring av stoff, så trenger ikke en kjempeharddisk.

Han må også helst ikke være en bråkebøtte, og gjerne litt kjapp da jeg hater pcer som går tregt på småting, og er ikke interessert i at det skal ta 5 min å fyre opp pcn når jeg kanskje vil bråsjekke noe når det er nett tilgjengelig.

At den skal takle det nyeste trådløse standaren, og at den er brukbar et par år fremover er også fint.

Vil heller ikke ha en pc som er kjent for mye småfeil da jeg ikke er int i å bruke like mye tid på å fikse pc som å bruke den.

Os må være windows, og tenker litt på å kjøre ekte for en gangs skyld..

Kan like godt være dell som multicom.

Håper noen har tid til å svare på denne for meg!

Ellers så lurer jeg på om det er noe vits i å vente litt med å kjøpe fordi prisene kanskje vil synke? MÅ IKKE ha pcen til skolestart hvis det kan spare meg for litt penger eller gi meg en bedre pc...

Tja du kan jo prøve en av toppmodellene til HP

HP 8510P C2D/ T9300-2.5G 160GB 2GB 15.4 DVD+/-RW VB/XP NO (GB968EA#ABN)

Den er installert med Wwan.

ligger litt over 10 000,-

Ønsker du en kraftigere modell kan du jo prøve

KE186EA#ABN HP 8510W C2D/ T9300-2.5G 200GB 2GB 15.4IN DVD±RW XPP/VB NO

til i overkant av 13 000,-

Er du litt mindre kravstor, kan du prøve

GB962ET#ABN HP 6910P T8300/14.1/1X2/160GB/WWAN/VB+XP

også installert med Wwan.

pris: rundt 10 000,-

Alle desse er gode maskiner, som du vil ha glede av ei stund.

Om du ønsker å vente er det jo opp til deg, men saken er at skal en hele tiden vente på noe bedre og billigere, vil du måtte vente ganske lenge.

kjøper du noe kraftig nå, er sjansen stor for at det holder seg lengre enn om du kjøper noe billig.

Tips: Gå inn på www.intel.com og sjekk opp prosessorene der før du kjøper maskin.

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Tittet på Hp maskinene, og litt andre men den eneste som fristet var dv5-1089eo, dog det er litt usikkert når denne egentlig kommer. Ellers så ble den som ble anbefalt sist litt for svak.

Har også kommet over multicom sin JHL 90+. Denne virket veldig interresant men litt usikker på 2 ting.

Hvilken prosessor lønner seg å velge? sliter med å finne forskjeller mellom de som er tilbudt.

Har g.skill ram egentlig noe å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...