Gå til innhold

Merkelig ram på 9500 Pro

Weezel

Anbefalte innlegg

Har et Sapphire Radeon 9500 Pro her med Infineon 3,0 ns ram brikker på..

Satte det inn i maskina, og det funka flott. Så flasha jeg biosen så jeg skulle få klokka litt, og fikk ikke coren mer enn til 281. Men rammen derimot gikk opp til 335 mhz... Prøvde meg på 345, men da fikk jeg "sjakkbrett" ;)

Reboota, og skulle fortsette, men da ville ikke rammen mer enn til 310, og jeg lurte på om det hadde blitt litt for varmt inni der...

Lot pcen stå et par timer fordi jeg blei irritert :p og gikk tilbake igjen, og da vil den plutselig opp i 332 mhz igjen...

Tenkte at det bare var jeg som hadde surra istad, og skrudde av pcen.. prøvde dagen etter igjen, og samme problemet.. med en gang ville den ikke opp i det hele tatt (den kjørte 3d applikasjoner, men haddde artifacts..) lot den igjen stå et par timer, og da var den villig igjen.

Hva kan grunnen være til dette? Det skulle vel heller vært omvendt om det i det hele tatt skulle vært slik, dvs at den ville høyere opp når den var kald?

Noen som kan gi meg et fornuftig svar på denne?

Takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si det. Rammen din er klasifisert for 666Mhz( 1000/ns *2=666Mhz). Men har selv merket at man noen ganger ikke klarer å komme opp i det. Men er fult mulig at den må kjøre seg litt in. Med grafikkortet mitt klokket den høyrere når jeg hadde brukt den en uke, og rammen min(den vanlige system minnet) mit klarte først ikke CL2 på 333Mhz, men etter 2 uker klarte den det fint, og har aldri hat problemer med det seinere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...