Book Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 hei, Etter langt fravær fra pc spilling har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny pc. Desverre så vet jeg ikke så mye om hva som passer sammen. jeg har valgt ut et oppsett, men om alt passer sammen vet jeg ikke. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=24670 begrunnelse: har valgt x48 hovedkort slik at jeg kan oppdatere til 2 4870 i crossfire senere til en billig penge. Velger også å gå for dual, og ikke quad, med tanke på pris/ytelse. Noen vil sikkert si at 320 gb er for lite, men jeg trenger ikke mer ettersom jeg ikke laster ned pirat materiale. I dag har jeg 60 gb på laptopen og den er ikke full. Håper noen kan gi meg tilbakemelding på om dette passer sammen, om ytelsen vil være god nok til spill som stalker, company of heroes og team fortress 2 i maks setting. Skader heller ikke om jeg kunne fått testet crysis. På forhånd, takk. PS: har problemer med å finne et tower som passer. ikke dyrt, uten psu, helst midi. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Du kan jo kikke litt på Antec Nine Hundred eller Three Hundred. Hvis du ikke vil ha plast og plexi kan du se på Antec P182. Du mangler forresten DVD-brenner. Jeg kan ikke se noe galt med oppsettet ditt, egentlig. Lenke til kommentar
Book Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Ah, visste det var noe som manglet hehe. Er ikke så nøye hvordan toweret ser ut ettersom det er gjemt under skrivebordet. Tenkte forresten på en ting til. Tror du jeg trenger noe ekstra kjøling? regner med at cpu kjøleren som følger med er ok om jeg ikke overclocker - og samme går vel for gpu. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det er godt mulig du ikke bryr deg om hvordan kabinettet ser ut, men du bør ha i bakhodet at en spill-pc til den prisen der produserer en god del varme fra skjermkort og prosessor, så du bør ha et kabinett med god "air-flow", som det så fint heter. Men ellers får du ha lykke til med jakten på en ny spill pc! -x- Lenke til kommentar
Book Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hvordan er kabinettet som knewt anbefalte med tanke på "airflow" da? https://prisguiden.no/product.php?productId=55253 Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Har Antec P182 air-flow? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Les her, dere. Mange gamere som velger Nine Hundred, så regner med det ikke er så verst. Lenke til kommentar
Book Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 men da går jeg for nine hundred. Litt stilig med blått lys og da hehe. Ettersom testen indikerer at kjølingen er god så tror jeg ikke jeg tar sjangsen på å montere egen kjølepasta. Blir vel greit med den muggen som følger med på cpu. Første gang jeg bygger pc siden min geforce 2 pc, så da kan en regne ut selv hvor lenge det er siden hehe. Sammen med windows så blir det akkurat 12 lapper. Flotters, takk for hjelpen alle sammen. Om noen andre har noen invendinger så bare si fra. Jeg kjøper ikke før den 12. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvordan er kabinettet som knewt anbefalte med tanke på "airflow" da? https://prisguiden.no/product.php?productId=55253 To vifter i front som suger inn masse kald luft, en stor 140mm lufte i toppen som blåser ut varm luft fra cpu og en vifte bak som også blåser ut varm luft. Så du kan trygt si at Antec Nine Hundred vil holde de fleste gamer pcene kalde. Dessuten kan du justere viftehastigheten hvis det blir mye støy. Oppsettet ditt er meget bra, men du bør bytte ut strømforsyningen med en Corsair. 620-650w er nok til det oppsettet. HD 4870 er ett veldig godt valg nå til dags. men da går jeg for nine hundred. Litt stilig med blått lys og da hehe. Ettersom testen indikerer at kjølingen er god så tror jeg ikke jeg tar sjangsen på å montere egen kjølepasta. Blir vel greit med den muggen som følger med på cpu. Første gang jeg bygger pc siden min geforce 2 pc, så da kan en regne ut selv hvor lenge det er siden hehe. Sammen med windows så blir det akkurat 12 lapper. Flotters, takk for hjelpen alle sammen. Om noen andre har noen invendinger så bare si fra. Jeg kjøper ikke før den 12. Kjølepasta er ikke noe stress, og heller ikke noe stor risiko, om du bare passer på og ikke søle med den overalt. Lenke til kommentar
Book Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Takk for input sindre. Grunnen til at jeg valgte en 750w psu er fordi jeg, til jul eller no slikt, tenkte å kjøpe et ekstra 4870 kort og kjøre dem i crossfire. Da bør en vel ha 750W? Lenke til kommentar
nipton Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=83117 Kjøp kjøp, Solid og godt. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Takk for input sindre. Grunnen til at jeg valgte en 750w psu er fordi jeg, til jul eller no slikt, tenkte å kjøpe et ekstra 4870 kort og kjøre dem i crossfire. Da bør en vel ha 750W? Joda, kan være greit med 750W om du ved senere anledning skal kjøre CF (CrossFire). Egentlig burde rundt 650W holde men poenget er at det er spenningen på 12V railen som blir problemet, derfor er det ekstra viktig at du velger en PSU med STABILE frekvenser om du skal kjøre to så kraftige skjermkort i CF. Gå for den Nipton linket til, det har du bøttevis med power som er verdt hver eneste krone. Hardware.no har til og med testet den, så du kan jo lese gjennom den og få det bekreftet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå