Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst]Hvordan overtale pappa om ny telofon

Anbefalte innlegg

Selv om trådstarter virker, til dels, litt skrikerunge, skal jeg komme med mitt forslag til strategi: :)

Sett ting i perspektiv. Din far kan se Iphone som kun en telefon, men om du skal argumentere, poengter hva den kan erstatte.

Jeg forsøker å klemme gjennom en XBox 360 her hjemme, ved å poengtere at vi trenger en DVD-spiller (som 360-en fungerer som), og at det er mye billigere å kjøpe en konsoll enn å oppgradere PC-en for å bruke som spillemaskin, i tillegg til de andre mulighetene man får.

Jukse litt med prisen er heller ikke dumt. Husker det fungerte her i huset for å la være å skape mye oppstyr om noe. Skal sies at jeg trengte å låne noen kontanter av far i forbindelse med det, ellers ville det gått finfint. Så mye oversikt har ikke foreldre over dingssamlingen til sin sønn. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Lettere å få tilgivelse enn tillatelse, så hvorfor ikke bare go for it og kjøpe den i smug? ;)

Så når de oppdager den, så... :hmm: Jah. Da får du ta en liten krangel på det der og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Kan ikke du, for en gangs skyld, respektere din far, i viten om at han sikkert vet bedre?

Jeg vil faktisk fraråde deg fra å kjøpe iPhone. iPhone er en kul telefon, men den er totalt meningsløs for en ungdom å ha. Det finnes billigere og bedre telefoner å skaffe seg.

Ja, men han har bestemt seg for å kjøpe en iPhone. Respekter det, og ikke prøv å dytt på ham en Motorola F300.

(Ikke hissig sagt altså. No hard feelings)

Lenke til kommentar

Jeg nevnte ikke mobiler, da. :p

Jeg hadde også lyst å kjøpe iPhone, og jeg har jo tross alt økonomien til å støtte det...

... men etter et par dagers tenking og undring over hva jeg egentlig bruker mobilen til, så fant jeg ut at det hadde vært et gedigent sløs av cash. Gidder ikke å betalte 6 000 kroner i året for en bling-bling mobil.

Lenke til kommentar

Hehehe. Med tanke på at jeg har internett på jobb, at det tar meg en time å komme hjem, hvor jeg OGSÅ har internett, ser jeg ikke vitsen med internett i den timen mellom.

Mursteiner i bukselommene har jeg nok av, og GPS trengs særdeles lite i Oslo.

Men, hver sin smak, I guess. Oppfordrer bare til å dobbelsjekke hva man faktisk har bruk for, for prisen er ganske stiv.

Lenke til kommentar
Hehehe. Med tanke på at jeg har internett på jobb, at det tar meg en time å komme hjem, hvor jeg OGSÅ har internett, ser jeg ikke vitsen med internett i den timen mellom.

Mursteiner i bukselommene har jeg nok av, og GPS trengs særdeles lite i Oslo.

Men, hver sin smak, I guess. Oppfordrer bare til å dobbelsjekke hva man faktisk har bruk for, for prisen er ganske stiv.

Selvfølgelig trenger du internett på vei hjem fra jobb. Da skal du jo... Nettopp.. I rest my case :cool: Skjønner? Good ;) Who's da man?

Og hvordan en ting som er litt over 1 cm tykk blir til murstein vet jeg ikke. Men vi trenger altså ikke å gå inn på det. Kommer vel an på hvor trange bukser man har. :p

Lenke til kommentar
elsker enkli all teknologi så vis jeg får en iphone kommer jeg garantert til å bruke alle programmene på den...

Kanskje du skal ta en titt på det som er tilgjengelig i "mobiljungelen"? Dersom du "elsker all teknologi" og garantert kommer til å bruke alle funksjoner på telefonen, så kan du finne noe langt bedre enn iPhone :D

Lenke til kommentar

Virker som om du vil ha iPhone bare fordi det er iPhone. Men jeg ser ingen grunn til at du ikke skulle kjøpe den hvis du vil ha den og har råd. Det er vel en grunn til at du jobber, og faren din kan ikke mene at du skal spare alt. Noe av det du tjener må du bruke, og hvis det er en iPhone du vil bruke pengene dine på, vær så god.

Lenke til kommentar
Drit i iphone! Få deg ett kvinfolk å bruk penger på! det får du noe igjen av :p

Hah! Her har vi misforstått! Bruker han pengene på ett kvinnfolk, så er det kun hun som får noe. Og det blir gjerne ett halskjede eller en uvanlig mye sminke. Og han sitter igjen som en idiot, og tenker at han kunne hatt en iPhone :p

Jeg sier, bruk opp alle pengene dine. Så kan du skaffe deg dame. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...