Hkon666 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå for A6'n. Jeg skal hovedsakelig bruke tv'n til å se på tv via kabel. Men en kompis har F86 og den ser meget bra ut synes jeg. Men har ikke fått sannet meg godt grunnlag på hvordan den er på vanlig tv titting. Noen som erfaringer ? Ut ifra tester scorer jo F86 bedre, men det er jo også gamlere tester Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Du må huske at F86 sanket gode poeng når den var ny. Den konkurerte mot andre TV'er enn A656 gjør. A656 er nyere og sloss derfor mot andre nyere TV'er og hvis den får ca samme poengsum som F86 vil jeg nok tro at A656 er best, basert på datoen. Men jeg har hørt at A656 har input-lag, noe som gjør den fiendtlig mot Konsoller og PC. Lenke til kommentar
Hkon666 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Du må huske at F86 sanket gode poeng når den var ny. Den konkurerte mot andre TV'er enn A656 gjør.A656 er nyere og sloss derfor mot andre nyere TV'er og hvis den får ca samme poengsum som F86 vil jeg nok tro at A656 er best, basert på datoen. Men jeg har hørt at A656 har input-lag, noe som gjør den fiendtlig mot Konsoller og PC. Det er det jeg også har lest. Nå blir det ikke mye konsoll spilling på den, men input-laget er visst godt merkbart :-( tror det var trustedreviews jeg så anmeldelsen av F86. Scoret 91% da. Mens A656 86% om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det er det jeg også har lest. Nå blir det ikke mye konsoll spilling på den, men input-laget er visst godt merkbart :-( Jeg vil ikke si det er særlig merkbart. Jeg er ikke noen ekspert på området, men slik jeg ser det tror jeg kanskje folk blander input lag med andre ting som forsinker og forkludrer spillopplevelsen, som f.eks litt trege trådløse tastatur og mus som ofte må i bruk for å bruke tv`n som spillskjerm. Det spørs også hva slags spill man spiller. Jo kjappere det går (f.eks Call of Duty o.l) jo mer merkbart blir det. På Flight Simulator er det ikke merkbart i det hele tatt. Eneste jeg så var at idet man klikker på "Fly Now" (hvis det sier deg noe) så gikk det 1-2 sekunder tregere før "loading-firkanten" dukket opp på tv-skjermen, men under spillet merker man ingenting til det. På konsoll vil jeg si det er ikke-eksisterende. Men hvordan kan man vite om det er input lag på konsoll når man ikke har noe å sammenligne bildeoverføringen med? Uansett er den (A656) iallfall helt glimrende å bruke til XBOX. Har bare spilt Grid og Ace Combat 6, men jeg syns bildet og allting er fantastisk bra. Og jeg er relativt kresen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 På konsoll vil jeg si det er ikke-eksisterende. Men hvordan kan man vite om det er input lag på konsoll når man ikke har noe å sammenligne bildeoverføringen med?kresen Det er jo fullt mulig å måle det. Er bare å ta en skjer som regnes som "lag free" det, og måle opp mot den. Om det er diverse bildebedringsprogram eller ikke som foråsaker laggen er irrelevant, da en lag på merkbart kaliber er absolutt til stede i TV'en (A656). Om du ikke vil ha Lag må du bruke Game Mode, og da kan du ikke stille inn på bildet overhodet = Ubrukelig for spill. Treige mus og tastaturer er nok uansett rask nok til at man aldri vil merke det, ellers ville det nok vært mange CS-style FPS fans som ville funnet noe annet å spille med. Har snakket med noen som har A656 og TV'en har i 3/5 tilfeller hatt merkbart input lag. De to siste spilte ikke konsoll mer enn en gang i uka, og merket derfor ikke særlig forskjell. De tre jeg nevnte derimot er det jeg vil kalle gamere, og spiller hver dag. Skal du bruke Tv'en til mye spill ville jeg heller sett mot Sony W4000 eller Samsung F86. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Doooh! Nå som jeg nærmest var 100% sikkker på at jeg ville kjøpe meg A656 blir nå litt usikker igjen bare pga input lagen. Er det i det hele tatt noen tv'r som kan måle seg mot A656 når det gjelder spesifikasjoner? Og vil jeg merke lagen med PS3 som konsoll? Merker jeg det såpass mye at jeg burde revurdere kjøpet? Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg gjorde i hvertfall det. Har ikke testet A656 selv, men leste om gamere som angret seg litt. Hadde bestemt meg så og si 100% for å kjøpe den... Ble Sony w4000 på meg i heller. Bare synd det er så lang leveringstid på 52"... :S Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg gjorde i hvertfall det. Har ikke testet A656 selv, men leste om gamere som angret seg litt. Hadde bestemt meg så og si 100% for å kjøpe den... Ble Sony w4000 på meg i heller. Bare synd det er så lang leveringstid på 52"... :S Sikkert et dumt spørsmål, men jeg antar at den tvn har 100hz? Fant ikke ut det noen plass når jeg leste litt om tvn. Sikkert bare jeg som var blind. Endret 6. august 2008 av Skrefsrud Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Nope. W4000 har ikke 100Hz, men er fremdeles kåret til en av TV'ene med absolutt best responstid og minst hakking i bildet. 100Hz er langt ifra alt. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Og vil jeg merke lagen med PS3 som konsoll? Merker jeg det såpass mye at jeg burde revurdere kjøpet? Har bare XBOX, men jeg merker absolutt ingenting til dette. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Vi får vel bare vente å se hva det blir til. Mulig jeg tester meg fram til jeg finner en tv jeg er fornøyd med. Lenke til kommentar
j8rgen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg bruker både xbox 360 og nintendo wii på A656 og kan ikke si at jeg merker noe til dette. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 det er viktig å merke seg her, at Samsung har et "Game-mode" og dersom man slår på den er det ingen input-lag i det heile tatt. Grunn til alt dette input-lagg er at TV'en har flere processeringer som skal gi film opplevelse mer smooth-flow - men som gir da lagg dersom man spiller (eller det oppleves som lagg). Dersom du slår på game-mode - er det ingen lagg i det heile tatt. Husk at nettopp Samsung var valgt som promo-TV da XBOX 360 ble lansert - og jeg syns er fortsatt best til nettopp XBOX gaming. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 I game mode har du derimot ingen kontroll over bildet. Innstillingene er låst fast, og om du synes bildet ser dårlig ut er du stuck with it. Lenke til kommentar
Jibarm Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Angående låst bilde så kom SBS med en løsning på dette, sakset fra Samsung LE40A656, LG6000 eller Sony W4000? Vil dette si at om man renamer HDMI2-inngangen på tven til "PC" så blir bildet nøyaktig likt game mode, eller slipper man unna boosing av kontrast/lysstyrke som noen nevnte tidligere? Og er det i såfall bedre? Nei, det blir likt som det er med VGA og ikke game-mode. Du har færre mulighter når det kommer til innstillinger, men er ikke på langt nær like bundet som hvis man bruker game-mode. Så å rename HDMI-inngangen til "PC" er mye bedre enn å bruke game-mode. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 I game mode har du derimot ingen kontroll over bildet.Innstillingene er låst fast, og om du synes bildet ser dårlig ut er du stuck with it. Har spilt over 40 titler på XBOX 360 med diverse Samsung TV'er og skjermer - ikke alltid 100% fornøyd, men det er oftere at Game-mode treffer riktig og da blir opplevelsen super! Dersom man tenker seg litt om, gidd vel ingen å stille skjermen for hvert spill de skal spille? Game-mode er kanskje det eneste auto-funksjon som virkelig fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå