Hunter147 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Har planer om å kjøpe stereoanlegg, og har funnet noen greie komponenter. Spørsmålet er bare om det er bra, og om komponentene passer fint i sammen. CD-spiller: Nad c515BEE Forsterker: Nad c325BEE Høytalere: Cerwin Vega VE-8F Ser dette ut som et greit anlegg? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Den forsterkeren er litt svak til de høyttalerne, men det burde spille bra for det. Har hatt de høyttalerne selv, og de spiller overraskende pent til CV å være, faktisk. Har kraftig bass i forhold til størrelsen også. Hvor stort rom skal du ha anlegget i? Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Rommet er på rundt 13kv2, men jeg har lyst på et anlegg som kommer til å vare i flere år, og det kommer nok til å bli plassert andre plasser. Noen forslag på andre høytalere som kanskje kan passe bedre? Helst gulvstående. Endret 4. august 2008 av Hunter147 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 De høyttalerne skulle spille bra på 13 kvadrat. Du får ikke stort mer lettdrevne høyttalere i den priskalssen og på den størrelsen, med mindre du går for noe billig jalla. Du kan jo oppgradere med effektforsterker senere, men for all del, det kommer nok til å spille høyt nok med den forsterkeren du har sett deg ut der. Når jeg sier at forsterkeren er litt svak, så mener jeg at den ikke "makser" ut høyttalerne, ikke nødvendigvis at det spiller direkte dårlig. Har hatt de høyttalerne selv i 3 år, med tre forskjellige forsterkere, så vet hvordan de spiller med forskjellige forsterkere, og det skulle spille bra med den C325'en. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Takker for svar Men når du sier at forsterkeren kanskje ikke makser ut høytalerene. Mener du da at lydkvaliteten er litt dårligere på høyt volum, eller at det er litt dårligere hele tiden? Men lydkvaliten på den forsterkeren med de høytalerene er vell grei nok til førstegangsanlegg? Har ikke så god peiling på hifi. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Det jeg mener er at ved hard spilling, altså høyt volum med mye dypbass, så kan det skurre, men til vanlig spilling, så spiller det rent og skurrefritt. Er et fint førstegangsanlegg det der, ja, forsterkeren har jo mulighet for å koble til effektforsterker, så masse oppgraderingsmuligheter. Ikke døm høyttalerne etter størrelsen, de er litt over knehøyde, men fyller en middels stue med drønnende bass. Endret 4. august 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Takker for svar! Tror jeg satser på oppsettet, kommer nok ikke til å bli skuffet. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Du skal ha et anlegg som varer i noen år. Da hadde jeg ikke valgt CV. Kort og godt fordi det er mye lyd men ikke god lyd. Greit med spiller bass og en skrikende diskant, begge deler høyt. MEN bra lyd er det ikke. CV er høyttalere som jeg syns er laget for å spille høyt i store rom og i rommet sitter det kun fulle folk. Hvis du skal ha høyttalere som du blir fornøyd med og som ikke bare gir dunk dunk hyyyyyl så hadde jeg nok valgt noe annet. Endret 4. august 2008 av Breiker Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Jeg satser på komponentene, og så for jeg høre på hifiklubben hvilke høytalere de anbefaler. Må jeg ha sub hvis jeg skal ha små høytalere? Endret 5. august 2008 av Hunter147 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Du skal ha et anlegg som varer i noen år. Da hadde jeg ikke valgt CV. Kort og godt fordi det er mye lyd men ikke god lyd. Greit med spiller bass og en skrikende diskant, begge deler høyt. MEN bra lyd er det ikke. CV er høyttalere som jeg syns er laget for å spille høyt i store rom og i rommet sitter det kun fulle folk. Hvis du skal ha høyttalere som du blir fornøyd med og som ikke bare gir dunk dunk hyyyyyl så hadde jeg nok valgt noe annet. Det der er en typisk holdning blant CV-hatere, de spiller faktisk ikke så skrikete, ganske behagelig diskant, faktisk, god spredning også. Kombinerer du de med en dog forsterker, så spiller det faktisk bra. Hadde mine VE-8 i 3 år, faktisk. Har kjøpt nye fronter nå, men har ingen planer om å selge VE-8'ene, rett og slett fordi de har høy affeksjonsverdi. Endret 5. august 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Så de holder ganske lenge de høytalerene? Planen er å ha et anlegg som kan fungere i minst 10 år. Ikke nødvendigvis være toppstand i 10 år, men spillbart. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Du kommer nesten garantert til å bytte ut komponenter i anlegget i løpet av 10 år, uansett hvilket anlegg du har. Mye vil ha mer vet du. Men høyttalerne skal fint kunne fungere i 10 år. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Kjøpte i dag, NAD med Cerwin høytalere. Ikke satt det opp enda, men ifølge folkene på butikken, skulle det være et godt førstegangsanlegg, og at forsterkeren fint skulle klare høytalerne. Gleder meg til å sette det opp. Kanskje et litt dumt spørsmål, men skal cdspilleren oppå forsterkeren, eller omvendt. Med tanke på lufting til forsterkeren? Endret 6. august 2008 av Hunter147 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Forsterkeren bør stå helt for seg selv, med god klaring til siden og over. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Faens dritt CD spiller. Den er ødelgat allerede CD skuffen går ikke igjen. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Reis ned på HifiKlubben og krev ny spiller. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Får se om jeg for tid å levere den inn i morgen. Sikkert bare en produksjonsfeil. Regner med at hifiklubben ikke selger noe dritt. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 NAD er regnet for å være kvalitetsvare ja. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Fikk byttet den til en 525 istedetfor. De fortalte at det var produksjonsfeil, og at en god del av partiet hadde feil. Leste også at 525 skulle være en spiller som var solid, og skal vare i mange år. Nå håper jeg alt virker :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Ja, det håper vi også. Vi venter på lytteinntrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå