Fapse Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei Er ikke så god på dette med kameraer, men lurte på hvordan jeg skal få lagt over videoene mine til PC'en i AVI format. Jeg har et Sony video kamera som benytter seg av DVD-RW plater som lagring. Når jeg putter denne cd'en i pc'en og åpner mappen med video filene, finner jeg bare mange IFO og VOB filer. Jeg har kopiert filene over på pc'en, men hvordan konverterer jeg dem til AVI? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg trodde du fint kunne benytte deg av .VOB-filer for å redigere i redigeringsprogrammer? Uantsett, finnes det andre overføringsmuligheter enn selve DVD-en? Om det er ville jeg prøvd å kople til og se om du kan benytte deg av vanlig "capture", tviler, men jeg vet ikke. Ellers kan du titte på dette google-søket: http://www.google.no/search?hl=no&q=vob+to+avi&meta= - ser ut som det er en god del programvare gratis Forøvrig mener jeg å ha hørt at det generelt er liten støtte for redigering av materiale filmet med kameraer som benytter DVD-er (eller harddisk?) til lagring - men programmene fra google-søket er vel gjerne laget for å løse det problemet. Endret 4. august 2008 av TSP Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Men jeg må jo også convertere IFO filene, ikke bare VOB. Er det ikke noen programmer som liksom tar alle filene og bare converterer det til video? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Vel, jeg har ikke mye greie på det. Prøv å lese denne tråden, det problemet der bør gå ut på noe av det samme. Vel vel, nå starter jobben min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå