Joachim_F Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Id Software røper at Doom 4 inneholder mer action enn grøss. Les mer Lenke til kommentar
MMM Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kjedelig. Tilbake til røttene? Kan like gjerne si "gjør det som alle andre". Eneste som var kult med Doom 3 var at du dreit i buksa hver gang du gikk rundt et hjørne! Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Dette høres veldig bra ut. Doom 3 var ikke noe annet enn fustrasjonsspill og ble kjedelig i lengden. Ser frem til Doom 4 om dette er tilfelle :-) Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Dette høres veldig bra ut. Doom 3 var ikke noe annet enn fustrasjonsspill og ble kjedelig i lengden.Ser frem til Doom 4 om dette er tilfelle :-) Enig med overstående kommentar! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kjedelig. Tilbake til røttene? Kan like gjerne si "gjør det som alle andre". Eneste som var kult med Doom 3 var at du dreit i buksa hver gang du gikk rundt et hjørne! Hver gang? Jeg feis kanskje de 2 første gangene men etter gang nr 800 var tarmen så totaltømt at jeg måtte bruke Natusan Babylotion for å få ut så mye som en bitte liten skvett. Doom 3 var skummelt i 2 sekunder, deretter var den forutsigbar og kjedelig. Har aldri fullført Doom 3, kom meg til jeg møtte de flytende hodene før jeg ga opp, alt for repetivt. Håper Doom 4 introduserer litt mer enn 70 nøyanser svart og en plastic fantastic motor. Elementer som historie f.eks? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Doom 3 var ikke særlig skummelt da det stort sett brukte de samme virkemidlene gjennom hele spillet. Men jeg elsket de mørke omgivelsene i spillet, man hadde aldri oversikt, og lommelykta var en morsom gamplay-vri jeg gjerne vil se mer av. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Tja... det høres ut som Doom 4 blir veldig likt Quake 4, som allerede var en Doom 3 uten grøsserelementene. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Lommelykta var totalt ulogisk i alle fall. Du er soldat på en avansert romstasjon som har mestret teleporterings teknologien og bosatt seg på Mars men har ikke noe som helst hjelpemiddel som f.eks litt ducktape til å klistre lommelykta på geværet. For min del ble den konstante skiftinga mellom lommelykt og våpen bare et irritasjonsmoment. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Lommelykta var totalt ulogisk i alle fall. Du er soldat på en avansert romstasjon som har mestret teleporterings teknologien og bosatt seg på Mars men har ikke noe som helst hjelpemiddel som f.eks litt ducktape til å klistre lommelykta på geværet. For min del ble den konstante skiftinga mellom lommelykt og våpen bare et irritasjonsmoment. totalt enig der, akkurat det du skriver om der er det som fikk spillet til å rett å slett være helt søppel for min del. Lenke til kommentar
stavros Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 De trenger ikke gjemme alt i mørket heller, bedre slik som half-life er Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) aaahhhh dette likte jeg og hoere. Akkurat det jeg hatet med forrige Doom - de veldig moerke omgivelsene. At de vil presentere en meget finslipt enspiller-del er heller ikke negativt for meg. Da blir det innkjoep av Doom 4 ogsaa da... Endret 4. august 2008 av maypenray Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Lommelykta var totalt ulogisk i alle fall. Du er soldat på en avansert romstasjon som har mestret teleporterings teknologien og bosatt seg på Mars men har ikke noe som helst hjelpemiddel som f.eks litt ducktape til å klistre lommelykta på geværet. For min del ble den konstante skiftinga mellom lommelykt og våpen bare et irritasjonsmoment. Totalt ulogisk skal jeg ikke si meg uenig i, men det skaper hele gameplayet i spillet. Du må velge mellom mest mulig informasjon, dvs se mest mulig med ved å lyse opp de mørke gangene, eller gå rundt i mørket med fingeren på pistoltriggeren, men ikke vite hvilke fiender som er rundt deg før de bokstavlig talt står rett ved ansiktet ditt. Det er jo dette som skaper grøsser-effekten til spillet, og jeg synes det fungerte utmerket. Hadde de gjort slik som du sier, plassert lykta på våpenet slik at du kunne gå med begge samtidig, hadde det blitt helt likt vanlige shooter'e, og jeg ser neppe for meg at jeg hadde giddet å ofre spillet noe særlig spilletid. Endret 4. august 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kjedelig. Tilbake til røttene? Kan like gjerne si "gjør det som alle andre". Eneste som var kult med Doom 3 var at du dreit i buksa hver gang du gikk rundt et hjørne! Gjør som alle andre? Hvilke av dagens pill likner i det hele tatt på feks doom2? Med enormer horder av demonmonstre man sloss mot på samme tid? Serious Sam kanskje, men det er ikek akkurat hypermoderne. Personlig er jeg glad de skifter fokus, doom2 er storveis underholdning, selv den dag i dag. AtW Håper Doom 4 introduserer litt mer enn 70 nøyanser svart og en plastic fantastic motor. Elementer som historie f.eks? Historie er neppe kritisk for et spill som doom, doom2 er et av historiens beste FPS-spill, og historien er jo nærmest en parodi. AtW Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Ikke var bare lommelykta ulogisk relatert til spill-settingen. Hvem ville i sin villeste fantasi krige/jakte i morket med en lommelykt? Bedre blink/blikkfang for fienden aa sikte etter skal du lete lenge etter... Endret 4. august 2008 av maypenray Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Gi meg impen tilbake slik den var! Helt konge å pumpe løs på den med chaingun/motorsag, og se den riste og hyle. Mimre, mimre. Impen i Doom3 var for kjedelig. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Totalt ulogisk skal jeg ikke si meg uenig i, men det skaper hele gameplayet i spillet. Du må velge mellom mest mulig informasjon, dvs se mest mulig med ved å lyse opp de mørke gangene, eller gå rundt i mørket med fingeren på pistoltriggeren, men ikke vite hvilke fiender som er rundt deg før de bokstavlig talt står rett ved ansiktet ditt. Det er jo dette som skaper grøsser-effekten til spillet, og jeg synes det fungerte utmerket. Hadde de gjort slik som du sier, plassert lykta på våpenet slik at du kunne gå med begge samtidig, hadde det blitt helt likt vanlige shooter'e, og jeg ser neppe for meg at jeg hadde giddet å ofre spillet noe særlig spilletid. Vil ikke si at ducktape moddet til Doom 3 ødela spillets gameplay på noen nevneverdig måte, den bare fjernet irritasjonsmomentet i spillet hvor du desperat skiftet mellom lommelykt og våpen bare for å knerte pøbelen som sto i det komplett mørke hjørnet. Spill kan være god grøss og likevell ha lommelykta på våpenet, for min del ligger det mer i spillets generelle oppbygning av atmosfære og stemning enn antall lyskilder. Et spill kan for meg være creepy som bare fy men være opplyst. Ligger på atmosfæren og stemningen som skapes av lyd og musikk. @Atw Meget sant, men det som fungerte da er det ikke sikkert fungerer like godt i dag, jeg i alle fall forventer mer av spillene ano dagens enn jeg gjør når jeg er nostalgisk og fyrer opp et spill fra gamle dager. Endret 4. august 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Vil ikke si at ducktape moddet til Doom 3 ødela spillets gameplay på noen nevneverdig måte, den bare fjernet irritasjonsmomentet i spillet hvor du desperat skiftet mellom lommelykt og våpen bare for å knerte pøbelen som sto i det komplett mørke hjørnet. Spill kan være god grøss og likevell ha lommelykta på våpenet, for min del ligger det mer i spillets generelle oppbygning av atmosfære og stemning enn antall lyskilder. Et spill kan for meg være creepy som bare fy men være opplyst. Ligger på atmosfæren og stemningen som skapes av lyd og musikk. Jaja, hva du ser som et irritasjonsmoment ser jeg på som som god gameplay-dynamikk, som kommer tillegg til lyden og musikken du beskriver. Jeg håpet i det minste at Doom 4 ville ta denne funksjonen med videre. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Smak og behag i alle fall. Har kanskje ikke vært et problem hvis spillet hadde variert litt med lys settingen men alt var i komplett stummende mørke hele tiden. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kjedelig. Tilbake til røttene? Kan like gjerne si "gjør det som alle andre". Eneste som var kult med Doom 3 var at du dreit i buksa hver gang du gikk rundt et hjørne! Gjør som alle andre? Hvilke av dagens pill likner i det hele tatt på feks doom2? Med enormer horder av demonmonstre man sloss mot på samme tid? Serious Sam kanskje, men det er ikek akkurat hypermoderne. Personlig er jeg glad de skifter fokus, doom2 er storveis underholdning, selv den dag i dag. AtW And I present to you: Painkiller. Vanvittig morsomt :-) Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Husker jeg ble voldsomt imponert over de Doom 3-bildene der i 2002/2003. Utrolig hva noen år gjør. Det ser så plastikkaktig og lite detaljert ut nå. Når det gjelder Doom 4 håper jeg de går litt mer tilbake til gameplayet/settingen i de gamle Doom/Quake-spillene. Ingen historie som kommer i veien, ikke noe prentensiøst tull, bare action og moro hele veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg