Gå til innhold

Statskirka skal endelig rydde opp i registeret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers er det gledelig å se at man nå kan melde seg ut av Statskirka per telefon.

23 08 12 00

Dette stemmer ikke.

Nettopp på tråden med departementet og det er ikke mulig å melde seg ut via telefon, det må være en underskrift av deg som person hvis du skal melde deg ut av statskirken.

Dagsavisen.no har rett og slett ikke gjort nok research.

Så om du ringer og finner ut at du er medlem, må du fortsatt betale porto og sende brev for å melde deg ut? Selv om Kirken tvangsinnmeldte deg i 1998??

Selv meldte jeg meg ut for et par år siden (var døpt), og er nå med i HEF og HU, men har funnet ut at jeg skal melde meg ut der også :p

Hvorfor skal du melde deg ut at HEF?

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i en del utsagn og meninger HEF kommer med, dessuten er jeg et passivt medlem som ikke gjør annet enn å motta medlemsavisen en gang i blant, og den blir sjelden lest. For tiden føler jeg at jeg ikke vil tilhøre noe som helst, å mene akkurat hva jeg selv vil.

Lenke til kommentar
Jeg er uenig i en del utsagn og meninger HEF kommer med, dessuten er jeg et passivt medlem som ikke gjør annet enn å motta medlemsavisen en gang i blant, og den blir sjelden lest. For tiden føler jeg at jeg ikke vil tilhøre noe som helst, å mene akkurat hva jeg selv vil.

DET gjør du jo faktisk for det, om du så er medlem i VIF klanen :)

Lenke til kommentar

Bra gjort! Selv om jeg tviler på at de egentlig er veldig kristne.

Mine foreldre er meget, med stor M, kristne, og dem fordrar ikke statskirka.

Er så glad for at dem meldte meg ut derfra. Går an å være kristen og samtidig ikke være en del av statskirka. De fleste kristne vennene mine er heller ikke medlemmer der

Lenke til kommentar
Mine foreldre er meget, med stor M, kristne, og dem fordrar ikke statskirka.

Er så glad for at dem meldte meg ut derfra. Går an å være kristen og samtidig ikke være en del av statskirka. De fleste kristne vennene mine er heller ikke medlemmer der

Hvis foreldrene dine er Meget kristne, gjør de vel alt for å få deg meldt inn i en annen sekt? Ellers kan de ikke være veldig glad i deg.

Lenke til kommentar
Man trenger jo ikke å være enig i alt en organisasjon står for, for å være medlem i den.

Nei, man trenger heller ikke å hate jøder for å være medlem i Vigrid...

Men det hjelper!

mulig.

man trenger heller ikke å være medlem av vigrid selv om man hater gjøder.

Poenget mitt er:

Dersom man ikke er enig i alt organisasjonen står for...

Hva er da poenget med å stå som medlem og generere statsstøtte?

Lenke til kommentar
Antar at jeg selv er medlem tross at jeg ikke er dømt eller konfirmert, men jeg er litt lat og har ikke orket å undersøke.
Bare fyll ut skjemaet i signaturen min, betal 7 kr i porto og send det når du er på en PiB neste gang. Er på langt nær så strabasiøst du får det til å høres ut som. Du trenger ikke dåpsattest eller noe annet lengre. Er du ikke medlem så får du bare svar at du ikke står oppført.

Jeg er ikke med i HEF fordi jeg er enig i alt de gjør, men fordi de er den mest profilerte gruppen som arbeider med å restrukturere KRL og avvikle statskirken. Det er bedre at de får tilskudd for meg som medlem, enn at ingen får nyte godt av pengene.

Kirkerådet har foreslått for departementet å få skaffet en oversikt via menighetsrådsvalget i 2009, der de sender ut valgkort til alle i medlemsregisteret. På den måten kan de som ikke er klar over at de er medlemmer, og som ikke ønsker å være det, melde seg ut av statskirken.
Noe jeg har ventet på siden 1995 ellerno, det er *** på tide.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...