Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forlenge trådløst nettverk til kabel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å plukke opp et trådløst signal og så sende det videre med kabel. På alle rangeboostere/extendere så er det kun mulighet for å plukke opp det trådløse signalet for så å sende det ut igjen. Jeg ønsker mulighet for å kunne sende det ut på kabel også.

I praksis er det slik. Trådløs router kontor 1 i 4 etasje. Kontor 2 i 5 etasje ligger rett over kontor 1 i 4 etasje. I kontor 2 kan det trådløse signalet plukkes opp av pcer.

Det skal nå byttes til et kontor 3 i 5 etasje som ligger 60m unna kontor 2 i 5 etasje. Trådløs nettverk er bare å glemme her pga alle veggene som er i mellom.

Det finnes allerede et ferdig kablet nett i 5 etasje som man kan bruke mellom kontor 2 og 3 i 5.

Get the picture? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har gjort det samme med en gammel Jensen router. Satte den i "ad-hoc" og fikk den koblet opp på det trådløse nettet, for så å sende signalet videre over kabel.

Vil også tro at en PC koblet trådløst til nettet kan sende nettet videre via et vanlig nettverkskort. Skal være fullt mulig å lage ei bro mellom tilkoblingene for å sende signalet videre.

Endret av madammim
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg ønsker å plukke opp et trådløst signal og så sende det videre med kabel. På alle rangeboostere/extendere så er det kun mulighet for å plukke opp det trådløse signalet for så å sende det ut igjen. Jeg ønsker mulighet for å kunne sende det ut på kabel også.

I praksis er det slik. Trådløs router kontor 1 i 4 etasje. Kontor 2 i 5 etasje ligger rett over kontor 1 i 4 etasje. I kontor 2 kan det trådløse signalet plukkes opp av pcer.

Det skal nå byttes til et kontor 3 i 5 etasje som ligger 60m unna kontor 2 i 5 etasje. Trådløs nettverk er bare å glemme her pga alle veggene som er i mellom.

Det finnes allerede et ferdig kablet nett i 5 etasje som man kan bruke mellom kontor 2 og 3 i 5.

Get the picture? :D

Kan du bruke DD-WRT og sette opp en router som bridge? Skal du bruke linksys, så må du skaffe den med mest minne.

1) Plassert i kontor 4-1 - Trådløs til router/bridge plassert i 5-2 - kabel fra router til kontor 5-3

Link: http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3639271

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/index.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...