Espen_jobb Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kjøpte et 2,5" eksternt harddisk kabinett for IDE disk og med USB tilkopling (uten ekstern strømforsyning, for å lagre musikk som enkelt kunne medbringes til annen maskin. Fungerte bra inntil en dag at det var umulig å komme inn på disken, og eneste melding jeg fikk var "Disk A: må formateres før den kan tas i bruk" (eller noe slikt). Den lot seg imidlertid hverken formatere eller aksessere på noe vis. Kjøpte en ny IDE disk og satte inn, lastet inn musikk fra back-up'en og alt virket tilsynelatende bra en måneds tid, før akkurat det samme gjentok seg. Umulig å få kontakt eller å finne innholdet på disken, og med samme beskjed om formatering nødvendig, men fikk det ikke til. Har forsøkt mange ulike tilnærminger for å komme inn på diskene uten suksess. Har forsøkt å setet de inn igjen i maskin, men uten hell (de har bootsektor og XP i primærpartisjon) Noen som har erfart tilsvarende og har et tips? Må jeg regne diskene som tapt? Hva kan ha skjedd? Jordingsfeil? Statisk elektrisitet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Kan være programvare feil, usb kontakten er ødelagt faktisk jeg hadde det en gang, mangel på strøm kan være sannsynlig med tanke på at den bare fikk strøm via en usb kontakt så kan det ha blitt for lite for den. Hvorfor kjøpte du nye du vet du får det på garantien/reklamasjonen etter så kort tid gratis? Vis noe blir ødelagt på den måten eller sluttere og fungere dra dit, ring dit eller send en mail dit og forklar problemet så fikser de det. Edit: kan godt hende at du må regne med diskene som døde men jeg ville ringt for og få ny disk/disker på garantien for det er ganske spessielt. Og denne gangen en ekstern disk med ekstern strøm kontakt til. Endret 4. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Espen_jobb Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Kan være programvare feil, usb kontakten er ødelagt faktisk jeg hadde det en gang, mangel på strøm kan være sannsynlig med tanke på at den bare fikk strøm via en usb kontakt så kan det ha blitt for lite for den.Utelukker USB feil, fordi ingen av diskene (som har primærpartisjon og XP installert) fungerte da de ble tilbakemontert i laptop Hvorfor kjøpte du nye du vet du får det på garantien/reklamasjonen etter så kort tid gratis? Vis noe blir ødelagt på den måten eller sluttere og fungere dra dit, ring dit eller send en mail dit og forklar problemet så fikser de det.Den første disken var flere år gammel og satt opprinnelig i laptop, som ble vraket pga skjermkortproblemer. Den andre disken kunne jeg forsåvidt forsøkt å reklamere, men med tanke på at en slik disk ikke koster mer enn et par hundrelapper valgte jeg altså ikke det. Edit: kan godt hende at du må regne med diskene som døde men jeg ville ringt for og få ny disk/disker på garantien for det er ganske spessielt. Og denne gangen en ekstern disk med ekstern strøm kontakt til.Noe av det som er så greit med 2,5" ekstern kabinett er at de er så lette å ta med seg rundt nettopp fordi man slipper ekstern strømtilførsel og dermed slipper å drasse rundt på en klump av en strømforsyning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå