Sjark Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hei, Jeg har med laptoppen min på jobb. Når jeg kom på jobb på fredag og plugget i laptoppen min, så fikk jeg ip osv, men det står at jeg bare har lokal tilgang på vista (men har ikke det engang for jeg får ikke pinget den andre maskinen min her). Jeg har prøvt det meste, ping svarer aldri, jeg kjørte en tracert til VG.no, da svarte den en sjelden gang på diverse plasser på vei ut av nettverket med 2000ms. Problemet er ikke på jobben, for min andre maskin fungerer fint, samt alle andre maskiner på bygget. Først trodde jeg det kunne være nettverkskortet i laptoppen min, men det fungrer helt fint hjemme, så då er jeg sannelig ikke sikker på hva det kan være. Har tilogmed prøvt og byttet mac-addresse, men det fungerte heller ikke. Noen som har en anelse på hva det kan være? Endret 4. august 2008 av Sjark Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 er det trådløs forbindelse? I så tilfelle høres det jo veldig ut som dårlig signal rett og slett. prøv å pinge rett fra PCen til gateway. -Stigma Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Spurt sysadmin der? Du skal ikke se bort ifra at de har en løsning som hindrer maskiner som ikke hører til der, adgang til nettet. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Nei det er ikke trådløs forbindelse, det er kablet, og ja, jeg har spurt sysadmin (megselv). Det skal ikke være noen restriksjoner, maskinen har fungert her i snart et år, så plutselig fikk jeg ikke nettverk. Jobber på en skole, så vi får internett fra fylke, men de har ikke gjordt noe så er nesten sikker på at feilen må ligge i maskinen min Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Nei det er ikke trådløs forbindelse, det er kablet, og ja, jeg har spurt sysadmin (megselv). Det skal ikke være noen restriksjoner, maskinen har fungert her i snart et år, så plutselig fikk jeg ikke nettverk. Jobber på en skole, så vi får internett fra fylke, men de har ikke gjordt noe så er nesten sikker på at feilen må ligge i maskinen min Bruker fylkeskommune ISA-server så må du inn i nettleseren og legge inn skript for automatisk konfigurasjon. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Nope, dem bruker ikke ISA server, og det har som sagt fungert i nesten et år Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Nope, dem bruker ikke ISA server, og det har som sagt fungert i nesten et år Prøv med annen kabel, annen maskin på samme kabel. om ikke dette hjelper, sjekk innstillingene til nettverkskortet til andre maskiner som fungerer. sett på manuell 10hdx/10fdx og 100hdx/100fdx Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Nope, dem bruker ikke ISA server, og det har som sagt fungert i nesten et år Prøv med annen kabel, annen maskin på samme kabel. om ikke dette hjelper, sjekk innstillingene til nettverkskortet til andre maskiner som fungerer. sett på manuell 10hdx/10fdx og 100hdx/100fdx Har prøvt det, ingenting av det fungerer o_O Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Nope, dem bruker ikke ISA server, og det har som sagt fungert i nesten et år Prøv med annen kabel, annen maskin på samme kabel. om ikke dette hjelper, sjekk innstillingene til nettverkskortet til andre maskiner som fungerer. sett på manuell 10hdx/10fdx og 100hdx/100fdx Har prøvt det, ingenting av det fungerer o_O Fungerer ikke annen maskin som fungrer annet sted på denne kabelen? fungerer ikke en annen maskin som fungerer annet sted med ny kabel på samme uttak? Da er det noe galt i uttaket, støy, lengde? ville prøvd med kabelmåler. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Andre maskiner fungerer på samme kabel, og har prøvt denne på forsjellige punkt her som jeg vet fungerer, og med forsjellige nettverkskabler Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Andre maskiner fungerer på samme kabel, og har prøvt denne på forsjellige punkt her som jeg vet fungerer, og med forsjellige nettverkskabler ok, hvis du får ip, prøv å pinge denne lokalt fra samme maskin. hvordan er responstiden? prøv med linux live cd og sjekk om det funker der. mulig noe galt med driveren/os-et Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Responstiden når jeg pinger megselv er <1ms Jeg får ikke pinget gatewayen, første "Replay from xxx.xxx.xxx.xxx: Destination host unreachable" de andre kommer med Request timed out. Med den pcen jeg sitter på nå får jeg <1ms når jeg pinger gatewayen, så gatewayen blokkerer ikke ping. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Da var problemet fikset, det var vist et problem med den ene switchen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå