Gå til innhold

Ikke fornøyd med Nikon 55-200 VR. Andre alternativer?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt Nikon 55-200mm VR ei stund og bildekvaliteten og fokushastigheten imponerer virkelig ikke. Merker at den sliter med å fokusere kjapt nok når jeg tar f.eks. bilde av hundene til dama på full tele. Hvilke andre linser med kan anbefales som erstatning? Prisklasse 4-5000ish. Har Nikon D80.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør og ta en titt på Sigma 70-200 Ex II f/2.8. Har fått gode kritikker til tross for at en del objektive er dårlig kvalitetssjekket, men kjøp i butikk løser det problemet da Sigmas garanti dekker feil uten problemer. Dette objektivet ligger litt over ditt budsjett (6500), men bør vurderes...

Lenke til kommentar
Må innrømme at Sigmaen(70-200mm) ser meget bra ut. Har den 2,8 på hele brennvidden?

Den har fast blender på 2,8 ja. Det er sant som noen sier at det veier ganske mye ( ca. 1300 gram), men det kommer man ikke utenom uansett. Canons 70-200L veier hakket mer.

Lenke til kommentar
Den har fast blender på 2,8 ja. Det er sant som noen sier at det veier ganske mye ( ca. 1300 gram), men det kommer man ikke utenom uansett. Canons 70-200L veier hakket mer.
Og Nikkor 70-200VR (som nok frister mer for trådstarter) veier også litt mer enn Sigmaen - den gir dog inntrykk av å være bygget av panserstål...
Lenke til kommentar

Nikkor 70-200vr er jo overlegen. Men spørsmålet er om det forsvarer 2x prisen av en sigma? Selv feiget jeg ut og kjøpte AF-D 80-200 f/2,8, men etter å ha tafset litt på en 70-200 f/2,8L IS USM (ja jeg vet helt feil), så må jeg si at VR frister veldig mye.

Lenke til kommentar
Hvilken ville dere ha anbefalt av Sigmaen og Nikkor 70-200? Sitter selv med Nikon D80 og ser på diverse objektiver som frister ;):D

Nikkor er bedre, men det spørs om det forsvarer prisen.

Hvis man har mulighet til å teste objektivet og eventuelt returnere det så ville jeg ha vurdert å kjøpe Sigmaen brukt. Burde kunne få ett godt eksemplar ned mot 4000-4500 kr.

Jeg har selv dette objektivet i en eldre utgave (ikke "macro") og er godt fornøyd med det.

Endret av haakonts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...