KNB Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Eg har hørt veldig mye dårlig om nettstedet www.pixmania.com Leste på på forskjellige nettsteder om mange som har hatt dårlige erfaringer. Her er en av de mange historiene Glad og fornøyd la jeg inn bestillingen, da med kredittkortet mitt (siden jeg aldri legger ut mine kortopplysninger til lønnskontoen min). Det gikk 1 dag, 2 dager, 3 dager og jeg hørte ingenting fra selskapet. Alt jeg hadde fått var en automatisk ordrebekreftelse som kom når jeg la inn bestillingen. Varene var ikke pakket eller sendt. På dag 4 gadd jeg ikke mer, da sendte jeg en e-post til kundeservice hos Pixmania og fortalte at jeg ønsket å kansellere min bestilling. Etter 2 dager fikk jeg beskjed om at dette var i orden og at jeg ville få pengene tilbakeført på mitt kort i og med at jeg allerede var belastet. Dette var noe jeg også reagerte på, at de belastet mitt kort med 5.300 kr så snart jeg la ordren... det beløpet skal ikke trekkes før varen blir sendt... Nå har jeg ventet og ventet, har sjekket nettsaldoen på kredittkortet mitt og ingen penger har blitt tilbakeført.... summen har jeg selvsagt betalt fordi jeg ikke vil betale dyre renter sånn uten videre.... Jeg har sendt de en purring om at jeg skal ha pengene på konto I DAG! For nå er jeg mektig lei. Jeg kommer til å sende de en purring hver time om de ikke gir lyd fra seg snart.... Men som sagt.... Pixmania.com er ett useriøst firma som har lang behandlingstid og dårlig oppfølging tvers igjennom... nei, man får holde seg til Komplett.no og Mpx.no, de vet virkelig hvordan drive nettbutikk... Eg hadde tenkt å kjøpe et wacom tegnebrett der men mistet motet når eg leste hvor mangen som hadde dårlig erfaring her. Har dere noen erfaringer med dette nettstedet? Gode eller dårlige Endret 4. august 2008 av KNB Lenke til kommentar
Rubenius Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Bestilte en LG KF750 "Secret"l der for ikke så lenge siden. Var 300-600,- billigere enn andre steder, noe som jeg jo ikke takket nei til. De prakka nå på meg noe som heter "stressfritt kjøp-avtalen", som kosta 200,-, men den var jo fortsatt billigere enn andre steder, og de var den eneste som hadde telefonen inne. De overholdt sin sendetid på 3-5 dager, og jeg fikk mobilen i tide. Fine greier, tenkte jeg. Men, nå har det seg sånn at jeg fikk mobilen tilsendt i polsk forpakning, med polsk bruksanvisning og det hele. Og sist jeg sjekket, så skjønte jeg ikke et kvidder av polsk. Det eneste som var forståelig (mao. engelsk, var en 5 siders feature-list, men det er jo ikke bruksanvisning). Skjønte ikke dette, da det sto på nettsiden at bruksanvisning var på fransk og engelsk. Fant nå ut hvordan lade, slå på/av, og menyspråk kom opp på norsk, så alt var greit sånn sett. Telefonen funker som bare det den, er storfornøyd. Gadd ikke å klage på dette, da jeg ikke så noen vits ettersom jeg fant ut av telefonen på egen hånd. Men jeg tror nok ikke jeg handler der igjen. Bruksanvisning har jeg forøvrig ikke funnet på nett. LG sine sider har den ikke lagt ut så vidt jeg kan skjønne. Men det er jo ikke Pixmanias feil. Endret 10. august 2008 av Rubenius Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Liker de dårlig..bestilte et headset der engang i tiden,lang leveringstid og skjulte gebyrer. Dette er da sikkert 2 år siden,så de kan jo ha skjerpet seg,men jeg har no aldri handlet der igjen. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Broren min bestilte en bilstereospiller med innebygget DVD og GPS fra Pixmania tidligere i sommer. Handelen gikk smertefritt, og det tok ca 1 uke før varene kom frem, noe som ikke er så ille med tanke på at det ble sendt fra Frankrike. Det som dessverre viste seg å bli et problem var at det medfølgende kartet på GPSen ikke hadde Norge inkludert, mulig spilleren egentlig er ment for det franske markedet eller noe sånt. Broren min tok derfor kontakt med kundeservice, og de undersøkte om det gikk an å få tak i norsk kartdata, noe som dessverre viste seg å ikke være mulig (visstnok i følge produsenten). Han ba derfor om å få lov til å heve kjøpet siden det ikke sto noen advarsel om manglende støtte for norsk kart på nettsidene, og det skulle gå helt greit. Dette selv om han fortalte dem at varen ikke fremstod som ny etter å ha vært montert i bilen (oppskrapet metall og slikt på sidene av spilleren samt litt avrevne klistremerker og slikt). Han sendte i allefall varen tilbake, og fikk pengene overført inn på kontoen sin igjen etter et par uker. Så etter broren min sine erfaringer er servicen og leveringstiden ganske bra, men man bør være forsiktig med HVA man bestiller siden en del varer kan være dårlig egnet her på det norske markedet (kartdata, språk i bruksanvisninger og kanskje også menyer, etc). Kan jo f.eks. nevne at spilleren benyttet fransk språk som standard, men etter å ha trykket litt rundt i menyene i blinde fant vi norsk språk til slutt. Hvordan det ligger an med tanke på forbrukerrettigheter (reklamasjonsrett etc) og fraktkostnader ved reklamasjonssaker er jeg litt usikker på, siden dette så vidt jeg har skjønt er en utenlandsk nettbutikk. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 De retter seg mot det norske markedet og da skal de såvidt jeg vet følge norsk forbrukerkjøpslov. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 fornøyde med de jeg, bestillte LG KU990 derifra i juni/juli, sto at menyene på telefonen var engelsk og fransk, fikk telefonen etter 1 uke med norske menyer:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå