Gå til innhold

Spørsmål om sikkerhet på nettsted.


Anbefalte innlegg

Har gått å lurka på en idè i lange tider, den begynner nå å ta form (i mitt hode i det minste =)

 

Men, trenger å vite litt om sikkerhet. Siden skal ha brukere med profiler/kontoer, og disse kan inneholde verdier.

Kan vel ta en bettingside eller noe i den duren som eksempel, selv om det aldeles ikke er det ideèn går ut på.

 

Spørsmål:

 

- Hva slags sikkerhet kreves til en side som inneholder verdier. Altså en side hvor folk har registrert seg, fått en konto/account, og muligens har verdier knyttet til sin konto. Hva kreves for å få noe slikt sikkert?

 

 

 

Et lite Ps på slutten.. Om noen med virkelig peil på å mekke websider har tid og ernergi til overs, og evt ville vært med på et aldri så lite prosjekt, så ta gjerne kontakt =) Kravet er dog at du bør ha rimelig peil, da det er relativt store mangler på "webmekkekunskapene" mine!

Endret av Jabby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det definerte krav?

 

Det bør jo selvfølgelig ikke finnes store sikkerhetshull (rens databasespørringene), du bør ha automatisk utlogging etter et tidsintervall, ville ikke hatt automatisk innlogging ("husk meg"-funksjon), vil kanskje være lurt å sette krav til passordet (feks minst 7 tegn, deriblant både bokstaver og tall), beskyttelse mot "bruteforce" (kontoen stenges etter feil passord er skrevet 3 ganger, åpnes via en e-post til brukeren (eller liknende)).

 

Ville ha brukt et ferdig godkjent system for å få pengene inn, dersom det er snakk om betalinger med bankkort eller liknende.

Lenke til kommentar

Jo, tenkt på en del av det. Automatisk ut/inn logging bør vel folk velge selv? Om de vet de kommer til å være eneste brukeren på den maskin, så kan det vel være sikrere å ha automatisk pålogging + alltid være innlogget i forhold til keyloggers?

 

Tenkte også litt på sikkerhet i forhold til server. Pleier webhost firmaer å ha servere de kan garantere høyere sikkerhet på elns? Er virkelig blank på det der =)

Lenke til kommentar

Hm, automatisk pålogging forutsetter jo en cookie som nødvendigvis må inneholde noe informasjon som kaaaanskje kan brukes til å komme seg inn på kontoen. Men man må jo ha adgang til maskinen for å komme igang. Kanskje kan det i så fall være et noe mer utilgjengelig valg enn det man har på Facebook/liknende? Eventuelt kan brukeren få en ordentlig advarsel om hva han/hun er i ferd med å gjøre? Jeg er ikke sikker.

 

Webhosten kan vel ikke gjøre noe med dine script, men det er deres ansvar å se til at sikkerhetshull i serverprogramvarene (Apache, PHP, etc ...) blir tettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...