faldmo Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Heisansveisan Jeg kjøpte meg ny PC for ca 1 år siden, kjøpte følgende komponenter; Intel Core 2 Dou E6850 3.0GHz GIGABYTE GA-P35C-DS3R OCZ DDR2 2948MB Platinum XTC Lian Li Miditower,Aliminium,Sort PCA16B MSI GeForce 8800GTX 768 MB Seagate 500GB S-ATA || NCQ 7200RP Creative SB X-Fi XtremeGamer Retail Zalman CPU Vifte CNPS700LED Hiper Type-R strømforsyning 580W Samsung DVD brenner SHS-183A Dette funket fint helt intill nå nylig. Det som er problemet er at PCen "fryser" i 1-2sek også blir skjermen min svart, det er ikkeno sammenheng mellom hvilke programmer eller hva jeg gjør, det skjer helt random - kan være 1uke mellom hver gang eller det kan skje 3-4 ganger iløpet av en kveld. Jeg kan noen ganger høre lyden av det jeg drev med selvom skjermen er svart og noen ganger ikke. Så beste måte og beskrive dette på er vel egentlig at "PCen mister signalet til skjermen min" uten at jeg kan si sikkert om det er dette som skjer, for alt jeg vet er det noe annet, der dere kommer inn i bildet =) Noen som har det samme/vet noe om det som kan forklare meg hva dette skyldes? Om det er noe dere må vite så bare spør, jeg er det man på fagspråket kaller en "noob" når det kommer til PCer så vet ikke om det er noe mer info som trengs for at dere kan komme med gjettninger om hva som er feil. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Heisansveisan Jeg kjøpte meg ny PC for ca 1 år siden, kjøpte følgende komponenter; Intel Core 2 Dou E6850 3.0GHz GIGABYTE GA-P35C-DS3R OCZ DDR2 2948MB Platinum XTC Lian Li Miditower,Aliminium,Sort PCA16B MSI GeForce 8800GTX 768 MB Seagate 500GB S-ATA || NCQ 7200RP Creative SB X-Fi XtremeGamer Retail Zalman CPU Vifte CNPS700LED Hiper Type-R strømforsyning 580W Samsung DVD brenner SHS-183A Dette funket fint helt intill nå nylig. Det som er problemet er at PCen "fryser" i 1-2sek også blir skjermen min svart, det er ikkeno sammenheng mellom hvilke programmer eller hva jeg gjør, det skjer helt random - kan være 1uke mellom hver gang eller det kan skje 3-4 ganger iløpet av en kveld. Jeg kan noen ganger høre lyden av det jeg drev med selvom skjermen er svart og noen ganger ikke. Så beste måte og beskrive dette på er vel egentlig at "PCen mister signalet til skjermen min" uten at jeg kan si sikkert om det er dette som skjer, for alt jeg vet er det noe annet, der dere kommer inn i bildet =) Noen som har det samme/vet noe om det som kan forklare meg hva dette skyldes? Om det er noe dere må vite så bare spør, jeg er det man på fagspråket kaller en "noob" når det kommer til PCer så vet ikke om det er noe mer info som trengs for at dere kan komme med gjettninger om hva som er feil. Det er mest sannsyneligvis en driver som slutter å virke. Prøv å laste ned nyeste driver til skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Ny skjermkort driver innstalert - tok 10min også skjedde det igjen. Får vel prøve å oppdatere alle andre drivere også men jeg er igang, ikke at jeg vet om det hjelper, men er kjekt å ha det gjort hvertfall. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Ny skjermkort driver innstalert - tok 10min også skjedde det igjen. Får vel prøve å oppdatere alle andre drivere også men jeg er igang, ikke at jeg vet om det hjelper, men er kjekt å ha det gjort hvertfall. Hmm...det samme skjedde med meg et par ganger da jeg spilte Age of Conan. Skjermen ble svart og startet igjen på skrivebordet. Så kom det en balong (jeg har vista i alle fall. Vet ikke hvordan det er med XP) der det stod; Skjermdriverene sluttet å virke og har blitt gjennopprettet. Vet desverre ikke hva det kan være, men at systemet ditt er litt ustabilt er det ingen tvil om. Lenke til kommentar
Kilroy Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hadde noen lignende problemer for en tid tilbake. Etter at jeg flashet biosen så ordnet det seg. Kanskje noe for deg? Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 hm ser ut som ps3nerd kan ha rett: "This problem was caused by NVIDIA Graphics Driver, which was created by NVIDIA Corporation. Currently, there is no solution for the problem that you reported" Så jeg kan ikke fikse det før NVIDIA bestemmer seg for å fikse det? Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 hm ser ut som ps3nerd kan ha rett: "This problem was caused by NVIDIA Graphics Driver, which was created by NVIDIA Corporation. Currently, there is no solution for the problem that you reported" Så jeg kan ikke fikse det før NVIDIA bestemmer seg for å fikse det? Du bygde ikke den pc'en? Hvis ikke er det jo leverandøren av pc/butikk du kjøpte den i du må kontakte. Dette er reklamasjon og du har rett til en reparasjon (så fremt du ikke har fucket noe i softwaren på en eller annen måte). Du prøvde ikke en av de andres råd? Husker ikke hva han het, men det var han som snakket om å "flsahe" BIOS'en. Prøv dettte. trykk "Del", F2, F10 eller hva du nå trykker for å komme inn og så trykker du F9 for å "Load Default Settings" eller hva den nå er slags knapp DU måtte trykke på. Håper du finner ut av det Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vet ikke om dette hjelper deg så mye, men om du har Vista kan du jo prøve dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå