Gå til innhold

Redigere HD video på PC

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nytt videokamera: Panasonic HDC-HS9 og er godt fornøyd med det. Men får problemer når jeg skal redigere opptakene i Pinacle Studio ultimate ver. 12. Det går greit å importere filmen, men ikke å redigere den, da den ikke lar seg avspille på PCen. Selv med dårligste kvalitet (HE 1440)virker dette ikke. Kan importere filmen i HD writer, men også der får jeg melding om at filmen bare vises med 8 bilder i sekundet. Har en PC med Vista og 2 GB RAM. Den har en AMD Atlohn 4000+ prosessor og et ATI Radeon HT 3200 Graphics skjermkort. Er det noe mulighet for å få dette til å fungere med noen oppgraderinger eller må jeg lagre filmen i Mpeg2-format før jeg kan redigere den i Pinnacle?

Er takknemlig for svar.

Endret av Imasol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ha en Quad (firekjerners) prosessor på 2.6 Ghz eller mer for å redigere AVCHD i Pinnacle studio.

Jeg har samme kameraet selv og har også kjøpt Pinnacle Studio 12 Ultimate. Jeg skal teste det ut på en Q9450 prosessor med 4 gig ram i helgen. Send meg en PM på mandag og minn meg på å gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Ser på hjemmesiden til Pinnacle at det kreves en Quad prosessor på 2,6 Ghz eller mer til redigereing av HD video. Kan jeg oppgradere med en AMD Phenom Quad Core 9950 2,6 GHz på hovedkortet mitt? Skjønner dessverre ikke så mye av hvilke komponenter som passer sammen, men Intel prosessor vil vel ikke fungere. Lurer ogå på om jeg må oppgradere grafikk-kortet? Håper Ketle kan fortelle om hvordan redigereingen går med Q9450 prosessor med 4 GB ram.

Lenke til kommentar

Jeg har 2,4 ghz QUAD CPU (Intel), men sliter likevel veldig med å redigere i full HD (har Sony SR-12). Det går jo, men selv preview i minimalt format gir ekstem hakking og så lav framerate at det praktisk talt er umulig. Finnes det ikke noe ekstra HW som kan løse dette, som f.eks spesielle grafikkort?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har lignende problemer med HD i Sony Vegas 8Pro. Preview er hakkete og viser kanskje ikke mere enn hver 10. frame. P4 prosessor 3ghz samt 3 gb RAM.

Har også en del merkelige resultater når jeg legger på overganger.

Er det noen her inne som er erfarne på redigering av HD video i Sony Vegas Pro8?

Kunne tenke meg å kopiere innstillingene deres og forsøke på nytt.

Lenke til kommentar

AVChd er tungt å redigere, har man noe mindre enn det pinnacle anbefaler så får man ikke redigert det skikkelig. Dvs at feks. P4 3ghz er langt unna å være nok.

Til forbruker programvare finnes det ingen hardware som kan akselerere dette, skulle man hatt dette ville nok prisene skremt bort flere enn det hadde tiltrukket kjøpere. Skjermkort har i nevnte programmer sjelden noen effekt å oppgradere.

Eneste trøst må være att proft så har man heller ikke hardware for å akselerere avchd native. Ironisk nok skal den proffe utgaven, avc-intra være mye mindre kompleks å redigere på tross av bitrate på enten 50Mbps eller 100Mpbs.

Lenke til kommentar

Dette høres jo nesten litt nedslående ut chma, men hva er den beste løsningen?

4 kjerners prosessor og masse ram?

Jeg er forberedt på å måtte sette opp en ny pc for å klare arbeidet, men da er det like greit å få det brukbart fra begynnelsen.

Systemkravene som står i Vegas Pro8 manualen er jo ikke til å bli skremt av, men de refererer vel neppe til redigering av AVChd.

Noen som har forslag til et bra oppsett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...