Flexo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei, Ja, da har jeg gjort tabben å kjøpe inn tv-benk før hifi-utstyret. Har høyttalere og sub så nå trenger jeg en surroundreceiver med litt spesifikke mål. Bor på en hybel hvor det er begrenset med plass allerede så i tv-benken er eneste stedet jeg kan ha den - Høyden på den kan ikke være mer en 9.5 cm.. Ja, jeg vet det er lite. - Bredden kan være opptil 55 cm.. litt mer å gå på her. - Mens det i dybden er plass til 40 cm med elektronikk. Noen av dere kjære hifi-guruer som kunne tenke seg å finne en surround-receiver som kan passe for meg. Helst 5 kanaler eller mer, og hvis den er svart attpåtil er det kjøp kjøp Makspris er rundt 3500,- Jeg har ingen spesifikke krav annet en at jeg ikke blir ranet fullstendig. Mange takk. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Nærmeste jeg fant er denne, men den er 10 cm.... http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...eiver_soelv.htm EDIT: Fant denne JVC'en også. 9,2 cm. http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...5391&site=6 Denne JVC'en er litt dyrere, men er også 9,2 cm: http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...2537&site=6 Endret 4. august 2008 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jau, sett på dem der. Bare synd dem ikke er sort. Sender en mail til Hifiklubben og spør etter eksakte mål ihvertfall, den er antagelig 10 cm akkurat men skader ikke å spørre Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kan hende de måler frontplata til 10cm. Hvis du er heldig, så er selve receiveren rundt 1 cm lavere :-) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Du må jo også huske på å ha lufting i toppen på forsterkeren, ellers kan det bli ganske varmt. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Ja, du sier noe der Brian. Den skal ikke bli kjørt så hardt akkurat, også skal jeg holde temperaturen under oppsyn i starten. Så får jeg se hvordan det går.. Har veldig god kjøling bak også da. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Den Cambridgen har temperaturvern, den slår seg av om den blir for varm, så det med kjøling skal nok gå på et vis. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Men da er det ikke noe problem, bare at det blir litt kjipt hvis det bestandig blir for varmt og den slår seg av hele tiden. Det kan bli ganske varmt under litt hard spilling, forsterkeren min blir iallefall det. Men med 1-2cm klaring så skal det i prinsippet gå, i og med at det vil tilsvare å sette en cd spiller på toppen av forsterkeren, noe den skal tåle hvis det er ganske åpent rundt forsterkeren. Det vil vel redusere levetiden på forsterkeren litt har jeg hørt, men ikke i den grad at det er noe å bekymre seg over. Endret 4. august 2008 av Brian Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det er også noen forsterkere som har sånne runde føtter under, for å få luft til under. Kanskje du kan kappe høl i plata i benken, og skru av føttene. De er vel gjerne 1cm eller noe. Mye styr og jobb da! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Men da er det ikke noe problem, bare at det blir litt kjipt hvis det bestandig blir for varmt og den slår seg av hele tiden. Det kan bli ganske varmt under litt hard spilling, forsterkeren min blir iallefall det. Men med 1-2cm klaring så skal det i prinsippet gå, i og med at det vil tilsvare å sette en cd spiller på toppen av forsterkeren, noe den skal tåle hvis det er ganske åpent rundt forsterkeren. Det vil vel redusere levetiden på forsterkeren litt har jeg hørt, men ikke i den grad at det er noe å bekymre seg over. Jeg har spilt så det har rista i vegger og tak, med sikkert 35*C i rommet, og fortsatt komplett umulig å få den til å gå i protect, så er nok litt å gå på der, er ganske god viftekjøling på den. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 av de som er foreslått ville jeg ha anbefalt Cambrigde 340R. Veldig god reciever som gjengir god lyd. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Den spiller bra og er grei å ha med å gjøre, eneste minus er litt "billig" fjernkontroll og ingen pre-out, ellers en yopp forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå