Sempercogitare Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Nei, er du gal. Håper ikke det Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Noen av mine favorittsitater er: Så vær ikke bekymret for morgendagen; morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage. -Matt. 6,34 Livet er den tiden det tar å dø- Lars Saabye Christensen Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. - fra Paulus' brev til Korinterne Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Good morning. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of mankind. "Mankind." That word should have new meaning for all of us today. We can't be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps it's fate that today is the Fourth of July, and you will once again be fighting for our freedom... Not from tyranny, oppression, or persecution... but from annihilation. We are fighting for our right to live. To exist. And should we win the day, the Fourth of July will no longer be known as an American holiday, but as the day the world declared in one voice: "We will not go quietly into the night!" We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day! -President Thomas Whitmore, Independence Day Får gåsehud hver gang jeg 2. edit, extended edition: Glemte helt en gammel en: "Du må ikke sitte trygt i ditt hjem og si: Det er sørgelig, stakkars dem! Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv! Jeg roper med siste pust av min stemme: Du har ikke lov til å gå der og glemme! Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør! De puster på hatets og ondskapens glør! De liker å drepe, de frydes ved jammer, de ønsker å se vår verden i flammer! De ønsker å drukne oss alle i blod! Tror du det ikke? Du vet det jo! Du vet jo, at skolebarn er soldater, som stimer med sang over torv og gater, og opglødd av mødrenes fromme svig, vil verge sitt land og vil gå i krig! " -Arnulf Øverland, Europa Brenner hele diktet finner du her -http://www.barnasrett.no/Dikt/du_ma_ikke_sove.htm Forøvrig var denne skrevet noen år før andre verdenskrig, så han traff spikeren på hodet kan man si Endret 15. desember 2008 av Hamnli2 Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Glemte helt en gammel en: "Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer dig selv!" -Arnulf Øverland, Europa Brenner Mamma sier dette hele tiden, og det er mye sannhet i det ^^ Tenk at jeg glemte den selv Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Synes det er et fantastisk godt dikt. Får gåsehud hver gang jeg leser det. Skulle vært en menneskerett å kunne lese norsk så alle kunne lese diktet å forstå det i sin helhet Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 "Kjærligheten velger ikke hvilket blad den faller på" - Afrikansk ord om kjærlighet Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) "En mann kan være så mørkredd at han er takknemlig over å få følge med et spøkelse." - Sigurd Hoel "Ingen blir profet i eget land" - Jesus Endret 15. desember 2008 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå