Sempercogitare Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Buddha var en læremester. En buddhist vil bli svært støtt av å høre Buddha bli omtalt som en gud. Jeg har ikke sagt noe annet. Buddhismen oppfyller heller ikke kriteriene til en religion, ergo er det ikke en. Så hva er kriteriene du stiller? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Buddhismen oppfyller heller ikke kriteriene til en religion, ergo er det ikke en. Så hva er kriteriene du stiller? Jeg stiller ingen kriterier. Ordbøkene og leksikonene derimot. religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r- Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Javel, jeg leser Caplex. religion (av lat. religio, ærefrykt, moralske påbud), system av ideer og handlinger knyttet til troen på at høyere makter, guder, styrer menneskenes liv. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Dont stay in bed, unless you can make money in your bed! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Javel, jeg leser Caplex. religion (av lat. religio, ærefrykt, moralske påbud), system av ideer og handlinger knyttet til troen på at høyere makter, guder, styrer menneskenes liv. Husk at det er forskjell på religion og livssyn. Buddhismen er et livssyn som involverer overnaturlige elementer, ikke en religion. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 For å være rettferdig så driver halvparten av buddistene å dyrker buddha og tror på han som en gud. Var vertfall det vi lærte i religionsundervisninga i fjor ^^^ så, you know, kan jo være litt biased Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 For å være rettferdig så driver halvparten av buddistene å dyrker buddha og tror på han som en gud. Var vertfall det vi lærte i religionsundervisninga i fjor ^^^ så, you know, kan jo være litt biased Vi lærte noe helt annet i vår religionsundervisning. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Buddhismen inkluderer et liv etter døden og tror på bodhisattvaer, som kan sammenlignes med profeter og engler. Det er et livssyn, men det er også alle andre religioner. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Men har fortsatt ingen Gud, ingen Gud ingen religion. Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Frohman, mener dine ordbøker også at Scientologi kun er et livssyn? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Scientologi er vertfall ikke en religion, om det var det du skulle fram til. For å være helt ærlig har jeg vanskelig for å tro at folk tror på den dritten... Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Scientologi er vertfall ikke en religion, om det var det du skulle fram til. For å være helt ærlig har jeg vanskelig for å tro at folk tror på den dritten... Jeg har bare sett south park sin forklaring av den religion.. tror episoden heter: why wont you come out of my closet.. tom cruise er med osv.. Fantastisk bra episode.. men ut i fra det følte jeg at Scientologi hørtes rimelig sprøtt ut.. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 "A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" -Albert Einstein Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Scientologi er vertfall ikke en religion, om det var det du skulle fram til. For å være helt ærlig har jeg vanskelig for å tro at folk tror på den dritten... Jeg har bare sett south park sin forklaring av den religion.. tror episoden heter: why wont you come out of my closet.. tom cruise er med osv.. Fantastisk bra episode.. men ut i fra det følte jeg at Scientologi hørtes rimelig sprøtt ut.. det er en ganske sprø bevegelse ja, men det er en religion. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 "I have always felt that doubt was the beginning of wisdom, and the fear of God was the end of wisdom" -Clarence Darrow Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 "No life before coffee" - unknow "It takes a long time to build a pyramide" - Bruce Dickinson "Om jeg visste det blir dommedag i morgen, ville jeg fortsatt plantet et tre i min hage" - Martin Luther Den siste sitaten synes jeg er rett og slett genial :!: en smekk på pungen til alle dommedagsprofeter. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Men har fortsatt ingen Gud, ingen Gud ingen religion. Guder er ikke det eneste kriteriet for religioner. Alle lærebøker bortsett fra din definerer buddhismen som en religion. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 buddhismen er en av de bedre religionene, om ikke den beste. men religion er rota til mye av elendighetene i denne verden Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 "I am proud to say that most of our nations import now comes from foreign countries" - George W. Bush. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå