Gå til innhold

Øytun FHS - Jakt og fiske?

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå på denne skolen ett år, blir nok 10/11 året. Noen som har noen formeninger/anbefalinger om denne? Ligger i Alta :p

Eneste negative jeg tenker er maten, da jeg er ganske kresen i den veien :p Men det virker som et fantastisk gøy år!

EDIT: Øytun FHS

Endret av Kjetil91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serriøst, hvor gale må det være for at du skal slippe?!

Du vet de testene man får hos helsesøster med ulike tall laget av farger? Hvor mange slike må man bomme på for å ikke komme inn? Å bli dimitert i fredstid, rett og slett? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For de som er intr. i alternativer andre steder har vi Valdres folkehøgskole (virker som at nettsiden er nede) og Grong vgs - Sportsfiskelinja.

Men kan virke som at Øytun på mange måter er i en særstilling bl.a. i variasjon på friluftstilbud.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Men det er vel noen byer på østlandet som ligger nærmere?

Jada, Hønefoss. Mener det er 19 mil til Oslo fra Fagernes. Men hold deg unna tig(g)erstaden du. :p

Litt alméninfo om Valdres FHS:

Valdres folkehøgskule ligger ved foten av Nord-Europas høyeste fjellmassiv, Jotunheimen! 80% av Norges 2000-meterstopper er her. Snø! Fra november til mai. I vårt vintereventyr er det 1000! kilometer med skiløyper og 7 alpinanlegg. Smaken av høgfjell; Bitihorn, Besseggen, Surtningssui, Rankonosi og Rasletind. Omgivelser å bli glad i.

Folkehøgskoleliv er gjerne et stormregn av heftige opplevelser. Ekspedisjoner i inn- og utland, internatliv, kveldsliv, naturliv og et annerledes skoleliv. Fare! Livslange vennskap kan oppstå.

Troer eller tviler. Her er det nok plass. Kristen skole for oss er kjærlighet til medmennesker; kjærlighet til skaperverket; kjærlighet til deg sjøl. Det som betyr noe er at du våger å være deg! Tar i bruk mulighetene. Du blir varmere, tryggere og tøffere!

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vurderer å gå på denne skolen ett år, blir nok 10/11 året. Noen som har noen formeninger/anbefalinger om denne? Ligger i Alta :p

Eneste negative jeg tenker er maten, da jeg er ganske kresen i den veien :p Men det virker som et fantastisk gøy år!

EDIT: Øytun FHS

Kjenner flere som har gått der, den ene tok like jerne et år til som stipendiat etterpå. Etter det jeg har skjønt er det ikke mulig å skryte nok av den skolen. Har ikke hørt noe negativt om maten heller

Serriøst, hvor gale må det være for at du skal slippe?!

Du vet de testene man får hos helsesøster med ulike tall laget av farger? Hvor mange slike må man bomme på for å ikke komme inn? Å bli dimitert i fredstid, rett og slett? :)

Vær forsiktig med å jukse på tester, de er ganske flinke til å gjennomskue folk. Mitt beste råd er å si tydelig fra på sesjon at du ikke vil inn, da er du ikke så interesang lenger. De er ute etter rellativt motiverte fok hvis de kan få det. Et annet tips kan være å si at du vil inn i marinen, tjenesten er ikke fullt så krevende og hvis du søker deg tjeneste som velferdsassistent kan du få en veldig grei tjeneste (gjelder uansett gren). Du får også ønske deg til en base nærme der du kommer fra, var flere på min base som bodde i byen og pendlet, og det er faktisk mulig å ha en tilen jobb ved siden av hvis det er et poeng (har du jobb fra før har de ikke lov å sparke deg på grunn av tjenesten så du får den igjen).

Hvis ikke noe annet nytter så er det mange andre ting man kan finne på for å bli kastet ut men de fleste ender på rullebladet så det er ikke å anbefale

Forresten... en jeg var på rekrutten med ble dimma etter tre dager fordi han savna dama ;) Det værste var at han ikke løy en gang :roll:

Jeg annbefaler uansett militæret, gjør du noen strategiske valg på veien kan du få utrolig mye ut av det. noen der jeg var dimmet med jegerprøve, bartenderkurs, maskinførerkurs og for alle klasser fra B og oppover (forutsetter at du har B når du begynner) helt gratis! Kombinert med en bra tjenesteuttalelse og å ha vert tillitsman så har du en CV som få andre på din alder kan skilte med.

Sorry for OT, innlegget blei visst litt lenger en planlagt :blush: vel, vel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...