TEE Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Trodde vel egentlig ikke at jeg skulle lage en slik tråd, men her er jeg nå da, og lurer på noen kommentarer til dette oppsettet: Cooler Master Centurion 534 Svart, Aluminium Front MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black Sony diskettstation 3,5" 1,44MB svart floppydisk intern Fortron Source Blue Storm II 500W,Active PFC, 4xSATA, ATX, 2xPCI-E, 20/24pin Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM Gainward GeForce 9600GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP Snille Komplett legger også med strømkabel og musematte når de bygger maskinen for meg Herligheten koster 5.478 SEK. Maskinen skal ikke brukes til noen hard spilling. Hovedbruken blir irc, koding med php og mySQL, litt videotitting og surfing. Kommer til å kjøre Windows XP Pro på maskinen hvertfall inntil videre. Har ikke lyst til å legge så altfor mye penger på en maskin som ikke trenger å være et absolutt "råskinn", så lurte mest på om det var noe vesentlig ekspertene på forumet kunne se at må forbedres. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Du burde bytte ut skjermkortet. Skal du ha det absolutt billigst mulig kjøper du heller 8800GT. Er du villig til å spytte i ca 200kr mer får du ett HD 4850 som er desidert best i sin prisklasse. Vil også anbefale en annen PSU, men gode PSU'er koster deretter. Mist eller Corsair = kvalitet. 500-550w holder til din PC. Og kjøp for all del E8200/E8400 fremfor E6850. Er 45nm i de førstnevnte som vil si mindre strømforbruk som igjen fører til mindre varme, kjøling og støy. Ytelsen er litt høyere og prisen den samme. Ser du har valgt hovedkort med P35 chipsett noe som er bra. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Takk for tipsene Grunnen til at jeg valgte det skjermkortet var for å kunne ha litt å gå på tilfelle jeg føler for å spille GTA San Andreas, Wrestling Encore eller lignende Tar definitivt med meg tipsene om PSU og CPU. Når det gjelder PSU er jeg fullstendig blank på hva som er godt og dårlig. Sist jeg kjøpte ny stasjonær var i 2003, og den står nå som lagringsmaskin med sin billige PSU fortsatt. Notebooks trenger man jo ikke tenke på sånt til, så sist jeg sjekket PSU'er var altså 5 år siden. Nå er ikke støy det jeg legger mest vekt på, siden all koding skjer i samarbeid med høy og hard metal, men når du sier jeg kan få bedre ytelse til samme pris er jeg selvfølgelig med på tipset Lenke til kommentar
siindre Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hehe, jeg skjønner. C2D E8400 Det beste du får i den prisklassen dags dato da AMD ikke har noe å konkurere med. HD 4850 Rått skjermkort som tar over tronen til 8800GT, slår GTX 260 og konkurer med GTX 280 i ytelse. HD 4870for 700kr mer for du hakket bedre ytelse, verdt hver krone. Corsair VX 550w Til den prisen er det den psu'en som leverer klart best spenning på både 3.3V, 5V og 12V linjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå