Ernie Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 har snekkert sammen noen som i fremtiden kanskje kan bli en fullverdig side. Som du ser når du går litt rundt på siden er de fleste av bakgrunnene hvite dette er nemlig mitt hovedproblem siden jeg ikke helt vet hva jeg vil ha i bakgrunnen. Trenger derfor tips Kommenter gjerne resten av siden også med det samme dere er i gang :wink: Det er sikkert en del drepte linker der også HINT: trykk på www knappen under... gidder ikke å legge inne en link når den allerede er tilgjenglig... OBS! ikke trykk på det engelske flagget da jeg akkurat nå driver å laster opp innholdet til den engelske delen :wink: jeg ser det er problemer med et eller annet skal fikse det nå... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Forbidden You don't have permission to access /ernie85/ on this server. Bruker Opera 6.05, men det skulle ikke ha noe å si. .Tk reklamen kommer forresten opp. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 har allerede sett det P@rm@nn. Prøver å finne ut hvorfor akkurat nå. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 har sendt mail til start.no får se om dem vet noe :-? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Siden finnes ikke Du har spurt etter en side som ikke finnes blant hjemmesidene på Start.no. Det skyldes enten at det er en feil i pekeren (eller bokmerket) du kom fra, eller at siden er utdatert. Hvis du kom fra et annet nettsted, setter vi stor pris på om du trykker "back" og gjør de ansvarlige for sidene oppmerksomme på feilen. Vennlig hilsen Start.nos nettredaksjon 404 NOT FOUND The requested object does not exist on this server. The link you followed is either outdated or inaccurate. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 det er vist noen problemer med start.no kontoen har en home.no konto som hjemmesiden nå er på midlertidig, men som kjent er så er ikke home.no så veldig stabilt så jeg tror ikke jeg kommer til å få endret så mye så lenge jeg har siden der... [ernie85 ser seg rundt etter alternative lagring steder... kanskje jeg skal registrere meg en gang til på start.no ] http://home.no/ernie85/no/Index.html Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Så grei nokk ut den der. har ikke lang erfaring med Hs design, men syns det er fryktelig irriterende å måtte scrolle menyen på siden. Om man går inn her og trykker på det røde flagget kommer man ikke inn. Den linker til http://home.no/ernie85/no/index.html Om man skriver index med stor I kommer jeg inn. Hadde forreste walpapper nr5(det som ser sykotisk ut) en stund. men ble litt slitsomt Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 som jeg nevnte øverst så er de fleste bakgrunnene hvite. Dette er noe jeg ønsker å forandre på, men jeg har ingen anelse om hva jeg skal endre det til noen tips? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 fra mIRC: <Ernie85> ROFL!!!!!! Dette er den mest latlige feilen jeg noen gang har gjordt!!!! Langt opp her så skrev jeg om et problem om home.no.net kanskje jeg skal aktivere kontoen først problemet er dermed løst fullstendig og http://home.no.net/ernie85 og http://ernie-web.tk funker som vanlig :wink: Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Vel, synes ikke siden var veldig "fin", men jeg skal vel egentlig bare holde kjeft, siden min iallefall ikke var bedre. Skal allikavel si hva jeg mener var dårlig: 1. (introen) font face="Comic Sans MS" size="7" ... Det er ikke veldig mye vits i å ha size 7 som skriftstørrelse, den er uhyggelig stor! 2. Comic Sans MS er heller ingen pen skrift å ha på hjemmesider. 3. Senk skriftstørrelsen litt på hovedsida også (gjelder ikke den flotte menyen din) 4. Som du sa, hvit er ikke akkurat tingen. Men jeg har ingen tips til hva som er bra her, hva med å ha samme farge i hovedsiden som du har i menyen. Gråfargen kontra hvitfargen var iallefall ikke så pent. 5. "Wallpaper"-siden din er altfor stor! Forminsk den! 6. Skal du først ha en gjestebok, så lag den selv. 7. Lyder! 8. Flash-elementer, noe jeg personlig ikke liker. Selv liker jeg sider som består av rein html-tekst, altså ingen bilder/flash-ting. 9. Frames... 10. Gjesteboken din kunne likegodt vært en og samme (på engelsk og norsk-siden), fordi på engelsk-siden er gjesteboken norsk. 11. Introen må du jobbe mest med... Gidder ikke ramse opp positive ting ved siden din, flott å se at du liker astronomi, og har laget en egen meny-brikke for det. Håper ikke du tar klagene mine for personlig, jeg er nemlig litt sær. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Aderlig: takk for gode tips. skal se hva jeg endrer. Det med gjestebok: Har du en side som gir litt tips om/beskriver hvordan lage det? er litt nybegynner rundt hjemmesider og slik, men ved litt hjelp av en tutorial fikk jeg da noe til. Er enig i at siden ikke er av det beste, men den er den første og jeg forventet ikke at den skulle være en god en... Angående lyder: er ikke sikker på hvordan jeg skal legge det inn, en side som beskriver dette hadde vært bra. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 1) visit skrives med enkelt v (og endel andre skrivefeil på engelsk) 2) bakgrunnen på splash siden stikker i øynene Ellers er siden en grei hjemmeside hvis det er din første. Personlig er jeg ikke glad i flash, men dette er smak og behag. Men jeg må advare deg: du kjører veldig mye default instillinger, noe som vil føre til at siden din kan se totalt forskjellig ut på andres maskiner. Du bør låse fargene på skrift og bakgrunn, samt muligens låse skrifttypen. Hvis du planlegger å få dette fikset så bør du heller se på CSS enn <font> taggen. Skjønner ikke helt vitsen med .tk domener selv ettersom home.no.net er en helt ok adresse uten reklame, og popup reklame _er_ irriterendes. Beklager hvis jeg er litt for kritisk. Fortsett med arbeidet. Så lenge du er fornøyd selv er det det som betyr noe Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 invictus: vet det er en del skrive feil der. skal sette igang med det når turen kommer til inhold, men først må jeg ha et design som funker og da selvsagt uten de hvite bakgrunnene. CSS. Nå er jeg newbie på hjemmesider så vær så snill å forklar det litt nærmere eventuelt kom med en link til et sted som forklarer det. Edit: fant det selv, var jo noe helt annet en det jeg trodde det var :oops: Er dog ikke sikker på om jeg fortsetter med å ha .tk adresse siden jeg hele tiden MÅ ha jevn flyt av besøkende. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Når jeg skrev "Lyder!", så mente jeg at det var lyder, og at disse måtte fjernes, lyder og musikkeffekter er det desidert værste som finnes på en hjemmeside. Jeg har forresten _ingen_ erfaring med å lage gjestebok, har det ikke selv heller. Hvis du orker, så lær deg php, og lag din egen geniale gjestebok! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Når jeg skrev "Lyder!", så mente jeg at det var lyder, og at disse måtte fjernes, lyder og musikkeffekter er det desidert værste som finnes på en hjemmeside.Jeg har forresten _ingen_ erfaring med å lage gjestebok, har det ikke selv heller. Hvis du orker, så lær deg php, og lag din egen geniale gjestebok! er det lyder på siden? :o og hvis du mener det er "bad thing" så skal jeg se om jeg ikke kan fjerne det :wink: Edit: noen som har peiling på hvordan fjerne lydene som jeg ikke har lagt inn, men som er med flashen? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Hehehe... EGEN gjestebok som kjøres på home.no.net serveren :wink: den har foresten masse begrensninger så den skal være en hard nøtt å knekke hvis man skal bugge med den blandt annet så kan man bare legge fra seg en melding per time. Når det gjelder de dumme lydene fra flash knappene så arbeider jeg for harde livet med å finne en mulighet for å fjerne lyden. Ser ikke lyst ut så hvis det er noen som har en side med masse flash knapper så er jeg evig takknemlig siden jeg da slipper å lage en selv :wink: http://home.no.net/ernie85/no/Gjestebok/rabook.php jeg ser det er litt treg på home.no.net akkurat nå ( 22:58 ) Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Wallpaper-siden har for store bilder! Ser at du har "forminsket" dem, men filstørrelsen er fortsatt den samme som de er i stort format. Lag tumbnails og link til de store bildene... *testing med ISDN* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå