El Pistolero Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei, jeg skal snart kjøpe meg ny pc og jeg lurte på om denne nettverksadapteren funker på alle slags routere? http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...&plid=55394 Jeg har en D-link dir 655, så jeg lurer på om noen kunne finne et longrangedistance nettverksadapter til helst under 500 kr.. Den skal holde utrolig langt iogmed at jeg sliter fælt med å få signal herfra jeg sitter nå Vil helst utnytte nettverket mitt.. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei, jeg skal snart kjøpe meg ny pc og jeg lurte på om denne nettverksadapteren funker på alle slags routere? http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...&plid=55394 Jeg har en D-link dir 655, så jeg lurer på om noen kunne finne et longrangedistance nettverksadapter til helst under 500 kr.. Den skal holde utrolig langt iogmed at jeg sliter fælt med å få signal herfra jeg sitter nå Vil helst utnytte nettverket mitt.. Takk på forhånd. Under komplet sin "nettverk" kategori finner du masse og det meste er under 500 lappen Lenke til kommentar
kalg Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Under komplet sin "nettverk" kategori finner du masse og det meste er under 500 lappen Det var dagens.. Men over til saken din. Du må finne ut hvilken kontakt det er på nettverkskortet ditt før noen kan svare deg på dette. Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Under komplet sin "nettverk" kategori finner du masse og det meste er under 500 lappen Det var dagens.. Men over til saken din. Du må finne ut hvilken kontakt det er på nettverkskortet ditt før noen kan svare deg på dette. Det er nettop ikke noe nettverkskort jeg har Jeg har en d-link dir 655 router.. Og jeg skal ha et longdistance kort/USB til den slik at jeg kan koble meg til internett Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Under komplet sin "nettverk" kategori finner du masse og det meste er under 500 lappen Det var dagens.. Men over til saken din. Du må finne ut hvilken kontakt det er på nettverkskortet ditt før noen kan svare deg på dette. Det er nettop ikke noe nettverkskort jeg har Jeg har en d-link dir 655 router.. Og jeg skal ha et longdistance kort/USB til den slik at jeg kan koble meg til internett Da må du si det da! Du sa nettverkskort. Prøv å se mer under komplet sin nettverkskattegori. Er ganske sikker på at de har det du trenger. Lenke til kommentar
killabie Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 https://prisguiden.no/product.php?p...8572#userReview hva med dette da, ser jo ut til å funke bra med din router! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) For det første regner jeg at du helst vil ha et n-draft kort, så du utnytter hastigheten til DIR-655. DIR-655 bruker Atheros brikkesett, og man bør da primært lete etter klintkort med Atheros eller Broadcom. Normalt er det D-Link sine egne klientkort som yter best sammen med en D-Link ruter, men uheldigvis har D-Link sine kort fått litt blandet mottagelse, primært grunnet dårlige driver. Kortene heter D-Link DWA-556 (PCIe), D-Link DWA-547 (PCI). Begge bruker Atheros brikkesett så vidt jeg vet. D-Link har også USB baserte n-draft kort. Et annet alternativ er Linksys WMP300N. Har en artig ekstern antenne, og gir hos meg 100 % signal mot ruter (DIR-655). Men jeg er allikevel ikke helt fornøyd, det er litt tregt i oppkobling og gir ikke full hastighet (men bra nok). Fungerer ikke så bra i Vista med orginale driver har jeg hørt, men det finnes andre som er bedre. Bruker også Atheros brikkesett. Jensen Air:Link 83300 LongRange har bra tilbakemeldinger Buffalo AirStation 300 Mbps Draft N PCI WLI-PCI-G300N er også et alternativ. Buffalo er jevnt over kjent for gode produkter. Hvilket brikkesett disse har vet jeg ikke. Endret 4. august 2008 av Bolson Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 For det første regner jeg at du helst vil ha et n-draft kort, så du utnytter hastigheten til DIR-655. DIR-655 bruker Atheros brikkesett, og man bør da primært lete etter klintkort med Atheros eller Broadcom. Normalt er det D-Link sine egne klientkort som yter best sammen med en D-Link ruter, men uheldigvis har D-Link sine kort fått litt blandet mottagelse, primært grunnet dårlige driver. Kortene heter D-Link DWA-556 (PCIe), D-Link DWA-547 (PCI). Begge bruker Atheros brikkesett så vidt jeg vet. D-Link har også USB baserte n-draft kort. Et annet alternativ er Linksys WMP300N. Har en artig ekstern antenne, og gir hos meg 100 % signal mot ruter (DIR-655). Men jeg er allikevel ikke helt fornøyd, det er litt tregt i oppkobling og gir ikke full hastighet (men bra nok). Fungerer ikke så bra i Vista med orginale driver har jeg hørt, men det finnes andre som er bedre. Bruker også Atheros brikkesett. Jensen Air:Link 83300 LongRange har bra tilbakemeldinger Buffalo AirStation 300 Mbps Draft N PCI WLI-PCI-G300N er også et alternativ. Buffalo er jevnt over kjent for gode produkter. Hvilket brikkesett disse har vet jeg ikke. Takker for svar! Jensen airlink ser ut til å være bra.. Hva med den jeg linket til da? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Takker for svar! Jensen airlink ser ut til å være bra.. Hva med den jeg linket til da? Har ikke sett noen vurderinger av denne. Trolig har den også Atheros brikkesett (eller Broadcom). Skulle derfor ikke være så ulik andre i ytelse. Søk litt på nettet etter reviews. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå