Gå til innhold

Hjelp til valg av laptop til VGS, skal vare i 3år. [LØST]

Knott^

Anbefalte innlegg

LG produserte IBM's Thinkpad (og andre) modeller før Lenovo tok over den divisjonen i 2004/05. Så jeg vil si de har meget god byggekvalitet. Jeg selger selv en del av dem, og har ingen problemer med å anbefale deg LG som produsent av PC'er!

Den modellen du har sett deg ut vil nok ikke ha særlige problemer med de spillene du har nevnt. WC3 vil gå glatt, CSS vil den nok også spise uten store problemene. En god PC til hyggelig pris!

PS: En annen ting som gir LG ekstra "pluss i boken" fra meg, er at de leverer PC'er med brukbart batteri. Den modellen du har linket til tipper jeg vil gi deg ca 3.5-4 timer med vanlig bruk. En tilsvarende HP, Acer, osv, vil nok ikke kunne måle seg med dette.

ok :)

Men min mor og far mener at LG (iallefall før) var et billig merke, og ikke noe å sattse på. Hva har du å si til det :p

EDIT: Hvor jobber du?

Endret av Knott^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg vet de har hatt et litt dårlig rykte, så jeg kan skjønne hvorfor de sier det.. Til LG's forsvar må jeg si at dette er 10-15 år siden, og gjaldt stort sett TV/Video produktene deres. Jeg har fortsatt en Goldstar dataskjerm, som sikkert er 15 år gammel. Goldstar er en gammel del av LG. Nå er de en av verdens største på TV-fronten, og lager noen av de beste TV apparatene man kan få tak i. De tok vel vind i seilene, som det kalles. :p

De er Koreas nest største firma, etter Samsung, så det skulle bare mangle at de var en seriøs aktør.

Har selv en LG TV, og vil nok vurdere det som en kandidat ved neste innkjøp også.

Jeg vil helst være upartisk her på forumet, og "unbiased", som de så fint kaller det på engelsk. Men kan røpe at jeg tar imot bestillinger for en av de større distributørene av elektronikk her til lands. Håper du aksepterer svaret :p

Endret av plaank
Lenke til kommentar

Hehe :p

Så da er denne datamaskinen å anbefale til skole og litt lett spilling?

Den MÅ vare i tre år

eller la meg si det sånn:

Er det verdt pengene? Får jeg mye for dem, eller vil du anbefale noe annet.

Skal kjøpe pc i løpet av dagen i dag så det haster litt :p

Endret av Knott^
Lenke til kommentar

Til vanlig skolearbeid, og surfing vil den nok holde i mange år. Om du planlegger å spille nye spill om tre år vil den ikke holde.

I mine øyne får du mye for pengene, ja! Desverre er det ikke mye konkurranse på LG sine maskiner i Norge, så Elkjøp kan stort sett sette den prisen de vil, og fortsatt få solgt den. Men akkurat i dette tilfellet vil det gå i din favør.

EDIT:

Om den MÅ vare i tre år, så kan du jo ta en spansk en. Elkjøp og Expert o/l har jo den såkalte "idiot-forsikringen" sin.. Kjøp den med den, så kan du jo "miste" den i gulvet om et og et halvt år, så får du en flunkende ny en, tilsvarende eller bedre. ;)

Endret av plaank
Lenke til kommentar
Til vanlig skolearbeid, og surfing vil den nok holde i mange år. Om du planlegger å spille nye spill om tre år vil den ikke holde.

I mine øyne får du mye for pengene, ja! Desverre er det ikke mye konkurranse på LG sine maskiner i Norge, så Elkjøp kan stort sett sette den prisen de vil, og fortsatt få solgt den. Men akkurat i dette tilfellet vil det gå i din favør.

EDIT:

Om den MÅ vare i tre år, så kan du jo ta en spansk en. Elkjøp og Expert o/l har jo den såkalte "idiot-forsikringen" sin.. Kjøp den med den, så kan du jo "miste" den i gulvet om et og et halvt år, så får du en flunkende ny en, tilsvarende eller bedre. ;)

Jepps, da tror jeg at jeg går for den :p

Lenke til kommentar
Om den MÅ vare i tre år, skaff deg en jobb og kjøp ny når den dør. Forsikringer av den typen innbyr til at man kan "miste" den i gulvet når man vil, men det er grenser for å være idiot, selv med idiotforsikring. :)

har jobb :) Men er ikke 18 år, så det er fortsatt mamma og pappa som styrer pengene mine :thumbdown:

EDIT: Hvordan er egentlig CPU'en og GPU'en på denne laptopen? Er det bra eller?

Endret av Knott^
Lenke til kommentar
GPU er brukbar, på lik linje med nVidia GF 8400M. Funker fjell til BF2 og andre spill som er et par år gamle.

CPU er også brukbar. Første generasjons Duo CPU, men den funker greit nok til vanlig bruk.

Er intel sine bedre enn AMD sine?

Lenke til kommentar

Hva skal man med en spill-pc på skolen? En skole-pc stiller ekstra krav til bærbarhet, kvalitet og support, samt at det ikke skader at den ikke er noe tyveriobjekt som en annen her påpekte. Kan være lurt å benytte skoletilbudet også bruke pengene som blir til overs på en Nintendo. :p

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar
Hva skal man med en spill-pc på skolen? En skole-pc stiller ekstra krav til bærbarhet, kvalitet og support, samt at det ikke skader at den ikke er noe tyveriobjekt som en annen her påpekte. Kan være lurt å benytte skoletilbudet også bruke pengene som blir til overs på en Nintendo. :p

snakker absolutt ikke om en spill pc, men en pc som greier å dra Cs.s red orchestra og WC3 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...