Gå til innhold

Hjelp til valg av laptop til VGS, skal vare i 3år. [LØST]

Knott^

Anbefalte innlegg

Hei.

Det begynner å haste med innkjøp av laptop til vgs.

Da trenger jeg tips fra DEG!

Kriterier:

*Max og absolutt max er 10 000

*God batteri tid

*Kanske kraftig (Skal holde i 3 år)

*15,4" skjerm

*Må være en kjent nettbutikk eller vanlig butikk (bor langt fra by'en :thumbdown:)

Ønskelig:

*Å kunne kjøpe den i butikk, men ikke et must.

*Kort service, at jeg får den fort tilbale om den må sendes.

Noen som kan hjelpe meg?

BTW: Er de laptopene man får låne på skolen noe tess, eller burde jeg kjøpe meg en selv? :)

Endret av Knott^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er visst en dell av et eller annet slag man får der jeg skal gå.

Lurt å bestille på Dell eller betale for å leie på skolen?

EDIT: den de fikk i fjor hette: Dell Latistude D531

Endret av Knott^
Lenke til kommentar

Jeg går til innkjøp av privat pc nå, og siden linja jeg skal gå (flyfag) ikke bruker spesielt krevende programmer falt valget på Acer Aspire ONE.

Har god erfaring fra Acer, aldri hatt noe problemer og jeg har en Acer Aspire 3000 som lever på 5 året nå, eneste som har tatt kvelden er batteriet..

Kjøper og med 6celle batteriet til ONE og da varer batteriet greit lenge regner jeg med, om det tar kvelden koster det sikkert mindre når den tid kommer enn det gjør nå.

Endret av Ezpen91
Lenke til kommentar

Hvis du blir tilbud å kjøpe elevPC på skolen ville jeg ha valgt det.

1. Skolen har nok gode ordninger på servicetid, evnt har noen reservepcer liggende.

2. Har du en PC som er mye bedre enn alle så er den mer populær å stjele om det er noen slike idioter på skolen.

3. Man går en god pris om man kjøper via skolen

4. Alt av lisenser til programvare for bruk er inkludert

5. Kan få hjelp av IT-ansvarlig på skolen dersom du opplever noen problemer

ulempene finnes de også.

Hvis du ikke skulle ende opp på det vil jeg hverfall anbefale deg til å tenke over størrelsen på maskinen du velger. Det blir fort noen kilo i sekken med stor PC og bøker.

Endret av csv
Lenke til kommentar
Hvis du blir tilbud å kjøpe elevPC på skolen ville jeg ha valgt det.

1. Skolen har nok gode ordninger på servicetid, evnt har noen reservepcer liggende.

2. Har du en PC som er mye bedre enn alle så er den mer populær å stjele om det er noen slike idioter på skolen.

3. Man går en god pris om man kjøper via skolen

4. Alt av lisenser til programvare for bruk er inkludert

5. Kan få hjelp av IT-ansvarlig på skolen dersom du opplever noen problemer

ulempene finnes de også.

Hvis du ikke skulle ende opp på det vil jeg hverfall anbefale deg til å tenke over størrelsen på maskinen du velger. Det blir fort noen kilo i sekken med stor PC og bøker.

tror jeg går for skole pc :)

Lenke til kommentar
Er dette en bra skole pc , som samtidig skal kunne dra spill som WC3 og css bra/greit? :)

Pc

En kamerat som nettopp kjøpte den på vei til lan. Fungerte glatt med WC3.

Stilren, tynn, fullt keyboard på 15" widescreen gjør den jo også ypperlig til skolebruk.

Men ellers vet jeg ikke. Hverken prosessor eller skjermkort sier meg noe, og om den kan takkle CSS er jo en helt annen sak.

Litt lav oppløsning på skjermen og. Digg med plass til mye når mann bruker den til skole/jobb.

Lenke til kommentar

LG produserte IBM's Thinkpad (og andre) modeller før Lenovo tok over den divisjonen i 2004/05. Så jeg vil si de har meget god byggekvalitet. Jeg selger selv en del av dem, og har ingen problemer med å anbefale deg LG som produsent av PC'er!

Den modellen du har sett deg ut vil nok ikke ha særlige problemer med de spillene du har nevnt. WC3 vil gå glatt, CSS vil den nok også spise uten store problemene. En god PC til hyggelig pris!

PS: En annen ting som gir LG ekstra "pluss i boken" fra meg, er at de leverer PC'er med brukbart batteri. Den modellen du har linket til tipper jeg vil gi deg ca 3.5-4 timer med vanlig bruk. En tilsvarende HP, Acer, osv, vil nok ikke kunne måle seg med dette.

Endret av plaank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...