Snovind Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har lekt en god stund med C++ nå og jeg føler at jeg begynner å få litt dreisen på det, men jeg ønsker å få litt grafikk på skjermen. siden jeg ønsker å gå for 2D grafikk (3D er altfor komplisert) har jeg søkt litt på internett og funnet to libraries som ser ut til å takle 2D grafikk til spill. SDL og Allegro, men jeg er litt usikker på hvem av dem jeg skal velge. Hvem er lettest? hva er ulempene? osv Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg har prøvd begge. Synes selv at Allegro var mye lettere, men holder meg selv til SDL da det har støtte for openGL (Vil kjøre i Linux). SDL ser og ut til å være mer utbredt. Lenke til kommentar
Snovind Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 OK, jeg tror jeg velger SDL :!: det her er kanskje litt off topic men hva er det jeg burde velge: Code::Blocks eller Dev C++ Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Code::Blocks. Dev C++ er utdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå