GCardinal Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei Skal henge en TV på en veg med gipsplater. Har prøvd å borre hole gjennom den og det er så å si støv som er maks 1 cm tykk. Leilighet er fra 2007 og ser ut som de har spart på absolutt alt her... Tror dersom man slår i den så blir det hul tvers gjennom. Men så skal jeg da snart kjøpe en 46" TV som er ca. 23kg tung. Er det i det heile tatt mulig å få hengt en sånt TV på veg med gipsplater? I så fall hvordan får man det til? Mange takk! Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Er det trestendere eller stålstendere i veggen? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Er veggen kun gipsplater med hulrom i mellom eller er det trevegg/mur bakom? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kjenner igjen den der. Har vært elektriker og gipsvegger var alltid utfordrende, spessielt ved montasje av tunge ting. Beste måten er å feste veggfeste til stendere, enten direkte (om du er så heldig at det passer) eller indirekte ved å montere opp ei horisontalt bord over 2-3 stenderere. Det finnes festemateriell som skal være bra for gips, men det er noe dritt. Kan aldri stole på det når tiden går og hvis man er uheldig å dunke borti det. Prøv stenderfesting du Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Er veggen kun gipsplater med hulrom i mellom eller er det trevegg/mur bakom? Veggen er ikke mer enn 2 meter lang, og er den som skiller stua fra soverom. I den er det et skive dør. jeg er ingen ekspert men det ser ut som det er så å si ingenting mellom de 2 gipsplater - da døren går fritt inn et halv meter... har også prøvd å høre meg fra til noe i veggen uten at det var noe der... Så tror ikke det er noe stendere der... Og med det at gipsplater er så å si "støv" så kan man heller ikke lime eller "trikse" til noe.. Enn vei kan være å borre hul tvers gjennom veggen for å så feste de til på andre siden - men blir neppe noe fint... Det som er mega trist at jeg kjøpte meg TV benk som er alt for lav til at tv kan stå på den... Endret 4. august 2008 av GCardinal Lenke til kommentar
runerask Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Er veggen kun gipsplater med hulrom i mellom eller er det trevegg/mur bakom? Veggen er ikke mer enn 2 meter lang, og er den som skiller stua fra soverom. I den er det et skive dør. jeg er ingen ekspert men det ser ut som det er så å si ingenting mellom de 2 gipsplater - da døren går fritt inn et halv meter... har også prøvd å høre meg fra til noe i veggen uten at det var noe der... Så tror ikke det er noe stendere der... Og med det at gipsplater er så å si "støv" så kan man heller ikke lime eller "trikse" til noe.. Enn vei kan være å borre hul tvers gjennom veggen for å så feste de til på andre siden - men blir neppe noe fint... Det som er mega trist at jeg kjøpte meg TV benk som er alt for lav til at tv kan stå på den... Det kan være at skyvedøren er inni den veggen der i parkert-stilling. Da risikerer du at du låser fast skyvedører ved å feste noe inn i veggen. Prøv heller å feste en plank på veggen du, til dem stenderne du vet om ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå