Grimrevenger Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei folkens, fikk for litt siden kjøpt en billig Daewoo Espero 97 modell. Men i det siste har problemene begynt og komme, Følgende skjer: cd spilleren begynner og fuske, stopper og spille bytter sang av seg selv etc.. Men, mens dette pågår begynner plutselig motoren og fuske i tillegg, det virker som om at den sliter på tomgang, den hopper liksom litt bortover.. selv om den ligger på over 2000 omdreidninger, hvis jeg prøver og gi mer gass har det nesten ingen effekt. Misstenkte fort at det er noe elektisk som er feil, kan nesten ikke forskjell på foran og bak på en bil, men har sjekket etter beste evne at koblingene sitter, og har prøvd og koble fra cd spilleren, uten at det har hjulpet. Noen ganger har jeg kunne kjøre i en time før feilen kommer, andre ganger så varer det knapt 5 minutt, noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er det den orginale bilsteroen som står i bilen? Jeg har opplevd at det å bytte bilstereo ikke bestandig er rett frem. Dersom du har en ny spiller som benytter standard ISO-kobling, så kan det være at du må ha en overgang mellom Daewoo's plugg og spilleren. Prøv å koble ut bilstereoen og se om det fortsatt er motorfusk. Blackburn Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det du beskriver kan stemme med at det er noe galt med ladingen, for når batteriet tappes vil det etterhvert bli for lite strøm til at tenningen og evt. innsprøytningen virker ordentlig. Det testes enkelt ved å koble et voltmeter til batteriet, starte motoren og la den gå på litt turtall. Spenningen bør da ligge på 13,5-14 volt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Kjære vene da...! Om motoren starter og går til daglig er både batteriet og ladingen god nok. En cd-spiller vil ta kveld til slutt uansett, men du kan i alle fall prøve en renseplate, kanskje laseren er full av støv. Motorfusken kan skyldes så mangt, men igjen, så lenge batteriet leverer nok til å starte motoren er det ikke batteriet eller dynamoen som lager trøbbel. Fusk kan ha bøttevis av forskjellige forklaringer, mest vanlig er luftmassemålere og tennpluggkabler. Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Takk for svar folkens, bilen skal på verksted på fredag, hvis den klarer turen over. Som sagt er det nok ikke cd spilleren som er problemet, siden den er koblet ut alleredeer 98% sikker på at det er en dårlig kobling ett eller annet sted, så jeg får håpe at de finner ut av det fort på verkstedet. Kan også nevne at jeg vet at jeg har dårlige tennplugger, men har hørt at det neppe har noe med akkurat dette og gjøre, uansett så skal de byttes snart.... Endret 6. august 2008 av Grimrevenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå