Yoda211 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvorfor har audi s3 med 1,8Ti motor mye mer hk enn golf 4 gti 1,8T? Hva er forskjellene på disse motorene? og hva står den "i" for på s3-motoren? Lenke til kommentar
plaank Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Det er en god del andre deler som er brukt i S3 sin motor. De er bygget ut fra samme blokken, men akkurat hvilke deler som er forskjellig vet jeg ikke. Den som står i S3 er naturligvis trimmet en god del fra sine originale 150HK. Større turbo, bedre styresystem, og generellt mer "racing"-deler. Audi A3 1.8T er ca samme motoren som Golf IV GTI 1.8T, selv om den i A3'en i mine øyne virker som en "kvassere" motor. En uvitende persons oppfattning! Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Akkurat hvor sterk innmat på en s3 kontra en GTI er vet jeg ikke, men en 1,8T 150hk kan trimmes til 300hk uten å bytte råder\stempler. Er selvsagt mye annet som må byttes og forsterkes. Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Har en gti 1,8t med chippa med MTM-chip fra 150 til 185hk, elles orginal. Bilen går bra, men har lysst på enda mer effekt i akselerasjonane. Har tenkt på å bytte turbo og/eller montere effektanlegg. Noen som har erfaring med hva en bør gjøre, eller ambefallinger på trimmdeler for å gjøre dette på en billig og bra måte? Så vidt eg veit så passar desse turboane, men dei er dyre: - ko4 (sitter i nye gti, og trur kanskje det er den som sitter i s3 også) - GT28RS (må isåfall skaffe ein brukt) Effektanlegg: - her (var rimlig, noe poeng å kjøpe et dyrt?, men likte ikke at med dette anlegget er det ikke katalysatoren på bilen) Lenke til kommentar
trra Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ta en titt på forumet til www.vwaudi-club.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå