Gå til innhold

BK:Fjordgløtt og solstreif under bryggen

RandiA

Anbefalte innlegg

Fjordgløtt og solstreif under bryggen

Synes det lille fjordgløttet under brygge-taket var litt idyllisk. Og kontrastene mellom skygge og sol under det solide brygge-”taket” ga en fin sommerstemning. Mottar gjerne ros og ris angående motiv, vinkling etc. Tips til andre foto-vinkler her?

post-92574-1217793897_thumb.jpg

1/100 – f/7.1 - ISO 100

Lens:17.0 - 50.0 mm

Focal Length:29.0 mm

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Bildet falt liksom ikke helt i smak hos meg av en eller annen grunn jeg ikke klarer å sette fingern på. Kanskje det er litt for mange elementer i bildet. Spesielt den kjettingen midt i bildet.

Er det en smule utbrent i de aller lyseste områdene?

Lenke til kommentar

Jeg fikk egentlig en snapshot-følelse første gangen jeg så det, men jeg tenkte at det måtte ligge noe mer bak. Jeg tok det en tur inn i Gimp, og kom frem til at jeg likte det mye bedre med en crop på venstre side, en S-kurve og litt nedskalering. Noe slikt:

post-62075-1217795047_thumb.jpg

Jeg vet ikke med deg, men jeg synes den kom nærmere din beskrivelse da.

(Si ifra om du vil at jeg skal fjerne det.)

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Der ble det ikke så verst. Jeg føler at høylysene også kom bedre under kontroll nå. Idyllisk? Ja, er det ikke det da?

OK, det Pusur1993...blir mer helhet med den "venstre-croppen" ja. Dessverre ikke fått noe dreis på den S-kurven jeg, vanskelig å lære det.

Og PMnormal....jo, jeg falt virkelig for den idyllen der, den slo meg da jeg vandret bortover fjæra...(veldig lav-vann akkurat da)

RandiA

Lenke til kommentar

Nå croppet jeg litt selv og "frisket" opp fargen litt i zoombrowser-edit.(Kanskje like grei å bruke til slikt den, som Photoshop...så lenge jeg ikke behersker den S'n :!: ) Blir vanskelig å croppe bort det tauet til venstre ja, Tom...men jeg synes ikke det gjør så mye, det var bare slik det var, der og da...

RandiA

post-92574-1217798718_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Synes dessverre ikke var et så godt utgangspunkt i det hele tatt. For meg blir det et for dårlig motiv som er for rotete og ikke gir meg noen særlige assosiasjoner til noe som helst. Undersiden av en skitten brygge blir dessverre ikke sommerstemning for meg. Men så er det heller ikke ofte at snapshots på solsiden gir meg noe mer sommerstemning heller, så du skal ha cred for godt initiativ og originalitet :)

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...