Broken_heart Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei! Har psykopater rett til å forssørge en annen person alene? Denne personen (som blir forsørget av psykopaten) er voksen, men har for ca. en måned siden fått en mental sykdom som forhindrer henne i å forsørge seg selv. Hun spiser og prater ikke. Det virker nesten som om hun har "mistet sjelen" og er i konstant søvne. Som dere sikkert skjønte, bryr denne psykopaten ikke særlig om hennes tilstand. Han blir også veldig fort sint, og kjefter "denne personen" hele tiden. Vi (ca. 30 personer) mistenker at denne psykopaten er selve årsaken til at "denne personen" har fått denne sykdommen. Så, har personer med psykopati forsørgelsesrett? Endret 4. august 2008 av Broken_heart Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Nå er det lenge siden jeg har vært inne på disse temaene, men det skal være veldig spesielle situasjoner til før man faktisk mister forsørgerrett. Hvis ikke, så må det en rettskjennelse til? Ikke hør på meg, jeg er bare spent på hva juristene sier i saken. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Først og fremst må vel han klassifiseres som psykopat av sakkyndige... Men det dere som privatpersoner kan gjøre, er å sende inn en bekymringsmelding til politiet/ psykriatisk helsevesen. Det er et eget sted man kan ringe, men jeg husker desverre ikke hva det heter nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå