Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Muligens gåen LMM, hvordan få det bekreftet?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hadde bilen min inne på service her om dagen, hvor de foretok de vanlige servicepunktene. Samtidig som jeg hadde bilen inne, ble det tatt diagnose og komp.test, siden jeg har følt bilen har vært ganske dau på lave turtall (Under 3000rpm).

Komp.testen var OK, men diagnosen viste feil på LMM og turtallsgiver veiv. Siden det ikke var jeg som leverte eller hentet bilen, var jeg ute på verkstedet her om dagen for å forhøre meg. Mekanikeren sa at feilmeldingen med turtallsgiver veiv ofte henger sammen med gåen LMM. Og at det derfor ikke var sikkert det var nødvendig å gjøre noe annet enn å kun bytte LMM.

Jeg har hørt at det skal gå an å rense LMM med f.eks elektronikkrens, bremserens eller startgass. Jeg vurderer å gjøre dette først, før jeg kjøper ny. Hvordan burde jeg gå frem her? Bare vaske LMM med ett av de overnevnte produktene og en q-tips f.eks?

Jeg prøvde også å kjøre bilen uten LMM koblet til, og gassresponsen på lave turtall var ganske lik (Jeg merket helt ærlig ikke forskjell), men det kom kraftig nykking når jeg slapp gassen fort helt ut.

Så, hvordan får jeg bekreftet at LMM virkelig er gåen og ikke bare trenger en rens? Renser den og tar en ny diagnose?

Hva er klare tegn på røket LMM, utenom dårlig gassrespons på lave turtall?

Og, kan høyt HC-innhold i eksosen skyldes røket LMM? Motoren får jo feil bensin-blanding.

Bilen det gjelder er en BMW 520i '97.

Takk! :)

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor holder du til? Du kan eventuelt komme til meg (Oslo) og låne min LMM for å se om det hjelper. Jeg har også en 520.

Takk for tilbudet, men bor desverre i Stavanger.

Får prøve og rense den med elektronikkrens i morgen. Inneholder omtrent bare isopropanol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...