Gå til innhold

ny bærbar, Sony Vaio god ide?

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle ha ny bærbar til skolestart, og har forelska meg kraftig i Sony's Vaio laptoper. Desverre tror jeg ikke de selger slike i norge, men fant en kul en på Anazon.com

Noen som har erfaring med denne nettbutikken? lurt og handle fra utlandet? Hvordan blir det med sending? moms?

Er btw denne pcen jeg snakker om. Takk for alle svar!:)

http://www.amazon.com/Sony-VGN-SR165E-Lapt...489&sr=1-52

Endret av Balleknekkern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Kjøpet faller ikke under norsk kjøpslov - det er altså ikke noe som heter 5 års reklamasjonsrett. Garanti bør du få, men det er kostbart og tidkrevende å sende maskinen til USA for rep.

-Du må betale 25 % moms av kjøpesum og fraktkostnad, og i tillegg evt. fortollingsgebyr.

-Amazon sender vel ikke slikt til Norge, så du må bruke JetCarrier.com eller en lignende tjeneste. Prisene til JC er greie (iallfall med sjøfrakt, om du er tolmodig), iallfall om du tar i betraktning at de inkluderer fortolling (som f.eks. Posten tar opptil 200 kr for) og moms (moms for selve frakten, altså, betaler du en nettbutikk for frakt kommer altså 25 % moms på toppen).

Er noen Vaio'er på Finn, tildels rimelige, kanskje med bra mulighet for pruting pga. ovennevnte faktorer. Lykke til med kjøpet. :)

Edit: Netshop har faktisk et par Vaio-modeller (med nordisk tastatur), jeg tviler dog på at de er aktuelle for deg.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Du finner kanskje noen fine på ebay.com også.

Ellers er det en del andre fine 13" hvis det er det du vil ha. F.eks M1330

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...