Gå til innhold

BK: In flight

Atrox1

Anbefalte innlegg

Noen av de første bildene med nytt kamera - Pentax K200d med Schneider-Kreuznach 200mm. Jeg er grønn som fotograf men prøver sakte men sikkert å lære meg noen triks :) Bildene er croppa og forsøkt oppskarpa litt..

Fyr fra hofta - jeg tåler all kritikk :)

Brennvidde: 200mm

F-nummer: F/8

Eksponering: 1/500 sek

ISO-100

post-29698-1217788940_thumb.jpg

post-29698-1217788966_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Litt spesiell positur på det første bildet. Men fuglen bør lyses opp litt. Silhuett kunne også vært en mulighet, men da synes jeg himmelen bør være lysere. Det andre bildet er også litt mørkt. Fuglen burde vel også vært større. Begge bildene ser litt uskarpe ut. Altså ville jeg prøvd å lyse opp bildet litt, kanskje med en layer mask på himmelen for å hindre utbrenhet (den kan faktisk lyses opp litt den også), og se om oppskarping har noe for seg.

Lenke til kommentar

Skarpheten er nærmest fraværende her, så dette kan ikke bli bra. Er det 100% crop?

I tillegg er pip-pipen veldig mørk. Prøv å gi bildet en baktung C-kurve for å løfte skyggene noen smuler.

Innholdsmessig har jeg ingen spesielle kommentarer - de fleste fuglebilder er og blir nokså uinteressante i mine øyne, men det er jo mange som liker dem.

Lenke til kommentar

Digger bildet 2, her er hva jeg ville prøvd litt på i post production.

justere litt på levels og curves, det kan hjelpe skarpheten og lysstyrken på dyret, jeg vill si at ørna er viktigere enn bakgrunnen så om himmelen blir litt utblåst for ett skarpere mer detaljerikt bilde av ørna kan det være verdt det.

digger bildene, (PS: du sier du er grønn så jeg må spørre, du tar bildene i RAW format ikkesant?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...