erikb Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei, jeg har bestemt meg for å kjøpe ny 40" av typen Sony 40w4000. Spørsmålet er om det er noe nevneverdig å spare på å vente til September, da det ryktes at Sony slipper "oppfølgeren", w4500. Forskjellen skal være støtte for 100hz og noe bedre kontrast. Noen som vet om w3000 sank mye i pris med en gang w4000 kom? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei, jeg har bestemt meg for å kjøpe ny 40" av typen Sony 40w4000. Spørsmålet er om det er noe nevneverdig å spare på å vente til September, da det ryktes at Sony slipper "oppfølgeren", w4500. Forskjellen skal være støtte for 100hz og noe bedre kontrast. Noen som vet om w3000 sank mye i pris med en gang w4000 kom? Jeg tror det nå lønner seg å vente i alle tilfeller. Snart kommer det tv-er med LED baklys fra både Sony og Samsung. Dette betyr mer enn dobbling av sortnivået og kontrasten. På en lcd er det også lurt å ha 100hz... Lenke til kommentar
erikb Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hmm, på de fleste anmeldelsene jeg har sett av 100hz Samsunger anbefaler de at man bør slå av funksjonen for best bilde. Bilder i bevegelse hakker mindre, men samtidig blir de veldig uskarpe... Men LED baklys er absolutt noe å vente på ja. Noen som vet om w4500 har dette? edit: virker som at det er oppfølgeren i X-serien på 46" og mer som vil få LED-baklys... litt over mitt budsjett Endret 3. august 2008 av erikb Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hmm, på de fleste anmeldelsene jeg har sett av 100hz Samsunger anbefaler de at man bør slå av funksjonen for best bilde. Bilder i bevegelse hakker mindre, men samtidig blir de veldig uskarpe... Men LED baklys er absolutt noe å vente på ja. Noen som vet om w4500 har dette? edit: virker som at det er oppfølgeren i X-serien på 46" og mer som vil få LED-baklys... litt over mitt budsjett Underlig at bildet hakker mindre når 100hz er skrudd av siden hele ideen med systemet er at det skal skape mindre hakking. Sony sitt interpoleringssystem er uansett bedre enn Samsung. Allerede på KDL D3000 så virket systemet ganske bra og satt man det på minimum så reduserte man video effekten betraktelig. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Hmm, på de fleste anmeldelsene jeg har sett av 100hz Samsunger anbefaler de at man bør slå av funksjonen for best bilde. Bilder i bevegelse hakker mindre, men samtidig blir de veldig uskarpe... Men LED baklys er absolutt noe å vente på ja. Noen som vet om w4500 har dette? edit: virker som at det er oppfølgeren i X-serien på 46" og mer som vil få LED-baklys... litt over mitt budsjett Underlig at bildet hakker mindre når 100hz er skrudd av siden hele ideen med systemet er at det skal skape mindre hakking. Sony sitt interpoleringssystem er uansett bedre enn Samsung. Allerede på KDL D3000 så virket systemet ganske bra og satt man det på minimum så reduserte man video effekten betraktelig. Du misforstod. Bildet hakker mindre med 100hz PÅ, men samtidig blir det noe uskarpt. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hmm, på de fleste anmeldelsene jeg har sett av 100hz Samsunger anbefaler de at man bør slå av funksjonen for best bilde. Bilder i bevegelse hakker mindre, men samtidig blir de veldig uskarpe... Men LED baklys er absolutt noe å vente på ja. Noen som vet om w4500 har dette? edit: virker som at det er oppfølgeren i X-serien på 46" og mer som vil få LED-baklys... litt over mitt budsjett Underlig at bildet hakker mindre når 100hz er skrudd av siden hele ideen med systemet er at det skal skape mindre hakking. Sony sitt interpoleringssystem er uansett bedre enn Samsung. Allerede på KDL D3000 så virket systemet ganske bra og satt man det på minimum så reduserte man video effekten betraktelig. Du misforstod. Bildet hakker mindre med 100hz PÅ, men samtidig blir det noe uskarpt. W4000 har ikke 100hz, men det er allikevel en av de beste lcd skjermene som er laget når det kommer til nettopp bevegelse. Det er best å ha en tv som viser bra bilder selv når 100hz er skrudd helt av. Hvis du liker at film ser ut som film så er det fordel å skru av funksjonen når du ser for eksempel blu-ray eller dvd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå