Balle Klorin Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har en eldre pc som jeg tenkte å få liv i, for en eller annen grunn vises ikke dvd spilleren i "min datamaskin". Greit nok, plugga i en ekstern dvd spiller og boota med xp skiva, fikk beskjed om å trykke en tast for å fortsette, men den reagerte ikke på hverken tastetrykk eller febrilsk hamring på samtlige taster. Etter mye om og men lagde jeg heller oppstart disketter, plugga i disketten og starta maskinen på nytt (valgte disketten som første boot device i bios også), jeg hører at maskinen kjører disketten, men fortsetter deretter som en vanlig oppstart og inn i windows. Så siden pc,n ikke vil boote med hverken cd eller diskett, finnes det noe annen måte jeg kan få formatert maskinen? Lenke til kommentar
Star Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Er dette en stasjonær maskin? Har hatt en del trøbbel med dette før med stasjonær og ide-enheter. Hvis det er bærbar må jeg nok melde pass Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Dette er en stasjonær maskin ja, diskene er koblet via sata. Lenke til kommentar
netted Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Dette er en stasjonær maskin ja, diskene er koblet via sata. Det må vel være noe feil med drevet, eller ikke strøm\sata signal.? Forresten ikke så gammal siden den har sata Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kommer du inn i BIOS? Har du USB tastatur, er i såfall "Legacy USB" slått på? Hvis ikke kan det hindre at tastaturet virker. At floppy ikke booter må være en feil på disketten. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 hvis du har tilgang på et PS/2 tastatur, prøv med dette. Som hårek sa, så er det mulig at "legacy USB" ikke er slått på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå