µT. Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei! Jeg flytter til Cannes, Frankrike om litt over ett år. Jeg skal kjøpe meg leilighet. Jeg vet ikke enda om jeg må ta opp ett lån eller ikke, for jeg vet ikke om jeg får leilighet av min mor (Ja, jeg vet), eller at jeg må kjøpe selv. Men, hvis det blir slikt at jeg må kjøpe selv, så må jeg ta opp ett lån. Skal jeg da ta opp ett lån i en fransk bank? Eller norsk? Jeg går utifra at det blir fransk bank? Jeg er norsk og fransk statsborger fra før av, og jeg skal emigrere til Frankrike. Altså jeg kommer ikke til Norge igjen bortsett fra ferie og slikt. Er det noen som har erfaring med franske banker og lån? Noen som har tips og slikt ang. dette? Og er det vanskelig å få 100% huslån? Jeg har ingen lån eller problemer med banken fra før av. Tar/får jeg ett lån på 2 mill, hvor mye nedbetaling blir dette i mnd.? Avhenger dette av inntekt og slik? Og hvor mye kan jeg satse å få dekket? I verste tilfellet? 50-60-70%? Noe er det mye usikkert her rundt dette for øyeblikket, men det hadde vært kjekt med en pekepinn. ADVARSEL: Jeg er amatør innen dette, og har aldri kjøpt eiendom eller noe. Så vær snill med meg, og ikke døm meg for min uvitenhet Lenke til kommentar
nistemann Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei! Jeg flytter til Cannes, Frankrike om litt over ett år. Jeg skal kjøpe meg leilighet. Jeg vet ikke enda om jeg må ta opp ett lån eller ikke, for jeg vet ikke om jeg får leilighet av min mor (Ja, jeg vet), eller at jeg må kjøpe selv. Men, hvis det blir slikt at jeg må kjøpe selv, så må jeg ta opp ett lån. Skal jeg da ta opp ett lån i en fransk bank? Eller norsk? Jeg går utifra at det blir fransk bank? Jeg er norsk og fransk statsborger fra før av, og jeg skal emigrere til Frankrike. Altså jeg kommer ikke til Norge igjen bortsett fra ferie og slikt. Hei. Når det gjelder valg av norsk eller fransk bank så tror jeg ikke at du vil få lån til en leilighet i Frankrike gjennom en norsk bank, da de ikke kan ta pant i utenlandsk eiendom. Nå vet jeg DnBNor holder på å sette opp en avdeling som skal gjøre dette mulig i Luxembourg, men vet ikke om denne er i drift enda. Men, du kan jo også ta kontakt med en fransk bank som er representert i Norge og høre hva de sier? Som for eksempel BNP Paribas? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Takker for svar! Skal ta en titt på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå