Gå til innhold

Autorun.py - årsak til at Windows XP ikke starter?

Anbefalte innlegg

Får ikke startet PCen, dvs Windows XP starter ikke og jeg blir bedt om å reboote i Sikkerhetsmodus eller "siste fungerede konfig". Uansett hva jeg velger så kommer jeg bare tilbake til denne menyen.

Setter in XP Recovery CD, men får da denne kryptiske meldingen:

Traceback (most recent call last):^

fire "autorun.py", line1072 in?

Etter å ha klikket meg forbi dette, avsluttes recovery kjøringen uten at noe har skjedd.

Hva er denne "autorun.py"? Er det noe virus somgjør at jeg ikke får starte XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boot trykk f8 flere ganger,velg sikkerhetmodus.

Går ikke dette er det verre og fixe.

Prøvde F8, sikkerhetsmodus, jeg kommer bare tilbake til samme menyen. prøvde også "siste fungerende konfig", men jeg kommer bare tilbake til samme meny igjen. Evig løkke, med andre ord....

Lenke til kommentar
Du burde fått bootet fra recovery-cd evt. forsøkt med en annen xp-cd. Derfra kunne du ha kjørt chkdsk /r fra gjenopprettingskonsollen.

Alt. er å bruke UBCD og kjøre chkdsk /r fra ett av verktøyene derfra.

Jeg får ikke bootet fra min recovery-cd, finnes det XP boot-programmer på nett som jeg kan laste ned og se om det hjelper? Holder det å brenne en CD med kun en ISO-fil? Jeg er ikke proff på dette området, men jeg prøver så godt jeg kan å henge med i svingene ... :roll:

Lenke til kommentar
Når du brenner en ISO-fil, skal du brenne den som 'image'. Det gjør at den 'pakker' seg ut og, i UBCD sitt tilfelle, blir bootbar. Brennerprogrammet Nero kan gjøre dette eller bruk gratisversjonen CDBurnerXP

Har fått laget en UBCD og PCn booter fint. Får opp meny som "system, cpu, memory, harddisk, etc" ....

Har du noen oppskrift på hvordan jeg skal navigere videre for å hente ut filer fra harddisken?

Lenke til kommentar
Når du brenner en ISO-fil, skal du brenne den som 'image'. Det gjør at den 'pakker' seg ut og, i UBCD sitt tilfelle, blir bootbar. Brennerprogrammet Nero kan gjøre dette eller bruk gratisversjonen CDBurnerXP

Har fått laget en UBCD og PCn booter fint. Får opp meny som "system, cpu, memory, harddisk, etc" ....

Har du noen oppskrift på hvordan jeg skal navigere videre for å hente ut filer fra harddisken?

Det du kan prøve, er å kjøre en chkdsk /r på harddisken.

Se under Hard Disk Diagnostic Tools. Prøv f.eks. HDAT2

Lenke til kommentar
Det du kan prøve, er å kjøre en chkdsk /r på harddisken.

Se under Hard Disk Diagnostic Tools. Prøv f.eks. HDAT2

Prøvde HDAT2, men fikk meldig

Loading memdisk .....

Could not find ramdisk image: /ubcd/images/hdat2.igz

Det vil vel si at jeg mangler hdat2.igz, dvs CDn er ikke helt god? ....

Lenke til kommentar
hente ut filer fra harddisken?

Her bruker du linux,bare følg dette er ikke så vanskelig.

http://www.shockfamily.net/cedric/knoppix/

http://www.knoppix.org/

Knoppix ser fint ut, jeg har brent CD for v5.1, v3.7 og v3.6, men alle versjoner stopper under booting.

V5.1: Åpningsbildet kommer, jeg trykker enter, deretter sjekkes en del HW, siste linje før alt stopper er "Network device eth1 detected, DHCP broadcasting for IP". Ingen ting skjer videre, ventet sikkert 30min. Booter PC og det samme gjentar seg gang etter gang.

V3.6 og V3.7:Åpningsbildet kommer, jeg trykker enter, 2xLinux icon vises i øvre ventre hjørne, deretter skjer det ingen ting ....

puh, hva gjør jeg galt eller er det PCn som virkelig er ute å kjører? :blush:

Lenke til kommentar
Hmm ja får prøv en annen.

Den prøver og koble til nettverk,så koble bort det.

Denne bruker og være stabil.

Last ned cd image.

http://www.remote-exploit.org/backtrack_download.html

Jeg koblet bort det trådløse nettverkskortet, men fortsatt hang boot'en .... fant ut via Knoppix forum at kommandoen DSL NODHCP vil sette all kommunikasjon ut av spill. Det funka og nå er Knoppix oppe og alt virket. Holder på å kopiere over filer for back-up ... :D

Når det er gjort blir det å finne ut av hvorfor XP ikke starter.

Takk for all hjelp så langt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...