Gå til innhold

Kjøpe KURO PDP-5080XA?

Anbefalte innlegg

Heisann,har tenkt å anskaffe meg ny tv og har funnet fram til denne: Pioneer 50" plasma TV KURO PDP-5080XA.....Er den bra??Noen som har erfaringer med den??Skjermen skal brukes til vanlig tv-titting og film...Avstand til sittegruppe,ca 3,5 m...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kontrastnivå skal antyde hvor godt tven skal vise svart og hvitt, men produsentene har blitt litt for glade i å sette på noe som ser ut som bullshit... hvittnivået var bra når tvene kom over 6000:1 men svart er noe helt annet, men så lenge det er over 10000:1 så er det bare å go for it.. spesielt når det kommer til plasma der kontrast ikke spiller så stor rolle som på lcd

Lenke til kommentar

Pioneer PDP-5080XA er en overlegen tv hvis den sammenlignes med en Panasonic PX8.

Pioneer har på ingen måte blitt tatt igjen og de er fremdeles i særklasse når det kommer til kontrast og sort nivå.

Panasonic har kommet nærmere med sine nyeste skjermer, men de har et stykke igjen før de kan hevde seg mot kuro...

PX8 er den billigste serien til Panasonic og det er en brukbar tv, men i forhold til de beste så henger den litt etter. Panasonic sine skjermer er heller ikke så bra på analoge tv signaler og du får et langt softere bilde enn det du gjør på en Pioneer.

Fargepaletten er også langt bedre kallibrert på en Pioneer... Den kanskje viktigste forskjellen er at sjansen for retention er så og si lik null på en kuro.

Panasonic sliter fremdeles litt med middlertidige innbrenninger.

Med andre ord så er fremdeles 8 generasjon Pioneer overlegen sine konkurenter og nå har prisen dalt så mye at man godt kan kjøpe seg en uten å knurre på vei ut av butikken.

Lenke til kommentar

jeg har sett pioneeren og panasonicen side om side og føler meg ikke helt enig med deg bava. selvfølgelig har pioneer tven noe bedre svartnivå, men til 6-7000 kr mer? og alle plasma tver kan få innbrenning, men dette er da nesten ikke et spørsmål lenger da dette på nyere plasmaskjermer skjer først etter 8-9 timer... og det med kalibrering må ofte gjøres om uansett produsent når tven kommer i hus siden tvene kommer ferdig til å brukes i showroom og ikke en vanlig stue

Lenke til kommentar
jeg har sett pioneeren og panasonicen side om side og føler meg ikke helt enig med deg bava. selvfølgelig har pioneer tven noe bedre svartnivå, men til 6-7000 kr mer? og alle plasma tver kan få innbrenning, men dette er da nesten ikke et spørsmål lenger da dette på nyere plasmaskjermer skjer først etter 8-9 timer... og det med kalibrering må ofte gjøres om uansett produsent når tven kommer i hus siden tvene kommer ferdig til å brukes i showroom og ikke en vanlig stue

Permanente innbrenninger skal man jobbe godt for å få på en moderne plasma skjerm, men middlertidige kommer i større eller mindre grad på de fleste modeller, bortsett fra Pioneer. Hvis jeg skal pirke enda mer så er vel pioneer den eneste plasma skjermen som ikke har dobble bilder ved enkelte vinkler.

Det er ikke dermed sagt at andre plasma paneler er dårlige, men hvis man skal ha en skjerm som kan matche Pioneer sin 8 generasjons Kuro så må man opp på PZ 80 - 800 serien til Panasonic.

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Panasonic 46 PZ80 nå i snart to uker og jeg er veldig overasket over at det ikke finnes antydning til innbrenning i det hele tatt og jeg har ikke justert noe ned men heller opp på lyset på dagtid. Ikke en gang middlertidig innbrenning finnes på denne... Min første plasma viste jo logo til alle tv kanaler etter en kvelds bruk men det ga seg etter en god stund men første gangen jeg kjørte HD sendinger "EM" så fikk jeg innbrenninger igjen og da etter nesten tre års bruk. Jeg har ikke sett Kuro live men alle tester viser jo at Pioneer er fortsatt kongen av plasma selv om PZ serien har nærmet seg. Det er også korrekt at bilde på den nye Panasonic PZ serien er noe soft men det var egentlig bare noe jeg personlig reagerte på akkurat første gangen jeg så bildet men syntes nå at det gir et mer naturlig bilde. Man kan selvsagt få et veldig lysterkt bilde på denne også men man velger gjerne normale innstillinger. Jeg hadde kjøpt Kuro hvis jeg syntes jeg kunne svi av drøye 20,000,- på en tv men mitt valg falt altså på en PZ80 46 tommer i stedet til 15,000,- og jeg er i hverfall storfornøyd og 50 T av denne koster jo 20,000,- den også men da hadde jeg nok kjøpt Kuro i stedet?

PS-Panasonic PX8 syntes jeg ikke er noe godt forslag da dette er en billigmodell og den begynner å bli gammel/utgått.

Lenke til kommentar
Heisann,har tenkt å anskaffe meg ny tv og har funnet fram til denne: Pioneer 50" plasma TV KURO PDP-5080XA.....Er den bra??Noen som har erfaringer med den??Skjermen skal brukes til vanlig tv-titting og film...Avstand til sittegruppe,ca 3,5 m...

Ikke hør på de som prøver å si at 42PX80 og Samsung A456 er i nærheten av like bra som PDP5080XA. Pioneer er og vil alltid være OVERLEGNE på sortnivå i bildet, samt generell bildeforbedring/behandling. og når jeg nå ser at du får 5080xa til 17995(!) enkelte steder, vil det være direkte idiotisk å spare 3-4k på å kjøpe en annen plasma-tv.

Panasonic PX80 er en sinnsyk tv I SIN KLASSE! Dvs prisklassen under 10k. Sett de to ved siden av hverandre, på samme signal og se Pioneer knuse, voldta og drepe. En kompis har 5080xa på vegg, dårlig analog kabel-tv og sitter 3 meter unna. Pioneer klarer faktisk å vise gode bilde på tidenes dårligste tv-signal. Det skal jeg love deg at PX80 ikke er i nærheten av!

Løp og kjøp, som de sier i en av kjedene :)

Lenke til kommentar

PZ80 og ikke PX80 det var det vi snakket om og nå får man snart lære seg forskjellen... PX serien er en billigmodell med langt dårligere spesefikk kontra PZ serien som er flaggskipserien til Panasonic..... 50 Kuro XA kommer godt over 20,000,- med bordstativ/veggfeste og høytalere men vil være et godt kjøp hvis man ønsker å bruke så mye penger på en tv.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=103088

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ikke hør på de som prøver å si at 42PX80 og Samsung A456 er i nærheten av like bra som PDP5080XA. Pioneer er og vil alltid være OVERLEGNE på sortnivå i bildet, samt generell bildeforbedring/behandling. og når jeg nå ser at du får 5080xa til 17995(!) enkelte steder, vil det være direkte idiotisk å spare 3-4k på å kjøpe en annen plasma-tv.

Panasonic PX80 er en sinnsyk tv I SIN KLASSE! Dvs prisklassen under 10k. Sett de to ved siden av hverandre, på samme signal og se Pioneer knuse, voldta og drepe. En kompis har 5080xa på vegg, dårlig analog kabel-tv og sitter 3 meter unna. Pioneer klarer faktisk å vise gode bilde på tidenes dårligste tv-signal. Det skal jeg love deg at PX80 ikke er i nærheten av!

Løp og kjøp, som de sier i en av kjedene :)

Det blir faktisk et lite spørsmålstegn siden Kuro er såpass mye dyrere enn andre plasma modeller. At den er best hersker det lite tvil om, men forskjellen mellom en PX80 og en Kuro er ikke formidabel selv om den er markant. Hvis man ikke har så mye penger og kjøper en PX80 så blir man neppe skuffet og kjøper en fra PZ serien så vil man nok få et lite wow når det kommer til dvd og hd. Pioneers skjermer takler bedre analoge signaler, men også de har en liten bulk i siden og det er bevegelse. Vertikale panoreringer på en Kuro hakker langt mer enn både PX og PZ serien til Panasonic. Sett dem ved siden av hverandre og sjekk ut en blu-ray med mange tilter så ser du dette...

Pioneer har satt en luksus pris på tv-ene sine og de har vært i overkant dyre hele tiden. Sortnivået til Panasonic er ikke fult så bra som Kuro, men det er såpass mye sort at det ikke sjenerer. Når det er natt så føles det som natt. Det er uansett et lite stykke igjen til flatskjermene tar i igjen crt-en. Når jeg ser min plasma side om side med min Loewe crt så er forskjellen enorm. Det var den med Kuro også... Helt sort blir det ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...